۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۱۳۶۰ میلیارد ریال برای طرح های آب میانه هزینه شد
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی:

۱۳۶۰ میلیارد ریال برای طرح های آب میانه هزینه شد

تبریز- مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: تاکنون حدود یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲ طرح حوزه آب شهرستان میانه هزینه شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده روز شنبه گفت: شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در زمان حاضر طرح های ساخت سد گرمی چای و آبرسانی به شهر میانه را در دست اجرا دارد.

وی در مورد سد گرمی چای گفت: این سد خاکی با هسته مرکزی رسی به طول تاج ۷۳۰ متر، عرض تاج ۱۰ متر، ارتفاع از پی ۸۶ متر، ارتفاع از کف ۶۲ متر بوده و سرریز اوجی آزاد آن با عرض ۳۴ متر و ظرفیت تخلیه سیلاب ۳۳۸ مترمکعب در ثانیه، سیستم انحرافی شامل تونل، فراز بند و نشیب بند و سیستم آب بندی شامل تزریق و دیوار بتن پلاستیک و تونل انحرافی به طول ۴۴۲ متر با ظرفیت طراحی ۱۷۶ مترمکعب در ثانیه است.

غفارزاده اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح تامین آب شرب دراز مدت شهرستان میانه به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب و صنعت به میزان ۴ میلیون مترمکعب، حقابه های اراضی بهبود محدوده کشاورزی به میزان ۷ میلیون مترمکعب و آب حیات رودخانه به میزان ۴.۴ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: اجرای این سد در سال ۱۳۸۲ آغاز شده و با سرمایه گذاری حدود  ۷۰۰ میلیارد ریالی تا پایان سال ۹۷ به ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۴۵٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha