۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
۴۰ محله عشایری خراسان جنوبی از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند
طی هفته جاری؛

۴۰ محله عشایری خراسان جنوبی از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند

بیرجند- عصمتی پور؛ مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: با حضور وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از ۶۲۵ طرح آبرسانی، پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری در زیرکوه افتتاح می شود.

مهدی عصمتی پور در گفت و گو با بازار با اشاره به پیش رو بودن روز روستا و عشایر بیان کرد: فردا با حضور وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از ۶۲۵ طرح ابرسانی به محلات کشوری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور خواهد بود، پروژه آبرسانی به ۴۰ محله عشایری در زیرکوه افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از دو سال گذشته آغاز شده است، افزود: با بهره برداری از این پروژه ۶۲۰ خانوار با چهار هزار نفر از نعمت آب شرب بهره مند می شوند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۴۰ هزار متر مکعب آب برای شش هزار و ۵۵۰ خانواد در ۶۵۷ محله عشایری حمل شده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری چهار میلیارد و ۵۲۶ میلیارد تومان برای تامین آب شش هزار و ۶۰۰ خانوار عشایر درخواست شده است. 

عصمتی پور با بیان اینکه آبرسانی با تانکر هزینه‌هایی بالایی داشته و دارای تنش‌هایی است، گفت: آبرسانی به محلات عشایر با هدف تامین آب شرب بهداشتی برای دام و عشایر از طریق احداث شبکه‌ها طی سال گذشته آغاز شده است.

وی کاهش هزینه‌های حمل آب و ایجاد شبکه پایدار آب و تثبیت شغل از دیگر اهداف اجرای طرح‌های آبرسانی است.

کد خبر: ۴۵٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha