۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
بوشهر بیشترین آلودگی و اضطرارهای دریایی را دارد/ 
 لزوم تصویب طرح‌های استانی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بوشهر بیشترین آلودگی و اضطرارهای دریایی را دارد/ لزوم تصویب طرح‌های استانی

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: در راستای مدیریت و پاسخگویی مطلوب‌تر در زمینه آلودگی‌های دریایی و اضطرار دریایی، نیاز است طرح جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا در این استان هر چه زودتر مصوب و برای اجرا به ارگان‎های متولی ابلاغ شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر افزود: بدون شک با هم افزایی و استفاده از امکانات و تجهیزات دستگاه‏‌های متولی پاسخگویی مناسب‏تری برای مقابله با آلودگی دریایی و اضطرارهای دریایی ایجاد می‏‌شود.

وی بیان کرد: در سازمان جهانی دریانوردی دو کنواسیون در سال‏های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۶ مصوب شده است که یکی از آنها کنواسیون جستجو و نجات دریایی و یکی نیز مقابله با آلودگی آب دریا است که ایران به عنوان کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی این کنوانسیون‏‌ها را پذیرفته است.

ارجمندزاده ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز این موارد به عنوان قانون تصویب و برای اجرا به ارگان‎های ذیربط ارجاع داده شده است.

وی یادآور شد: براساس این قانون طرح ملی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی آب دریا تهیه شد که به استناد آن طرح‏هایی نیز در سطح استان‏های ساحلی تهیه شد.

ارجمندزاده اظهار کرد: استان بوشهر نیز چندین سال است که این طرح‎ها را تهیه کرده ولی تاکنون تاییدیه آن را دریافت نکرده است.

وی گفت: از آنجایی که این طرح  می‏تواند کمک زیادی برای مقابله با بحران‎های دریایی و پاسخگویی به اضطرار کشتی‌ها باشد، لازم است این طرح استانی مصوب و اجرایی شود.

ارجمندزاده ادامه داد: از سال ۹۲ اداره کل بنادر بوشهر چندین بار این طرح را ارائه کرده ولی تاکنون موفق به دریافت مصوبه آن نشده است، با وجود اینکه استان بوشهر بیشترین میزان آلودگی و اضطرارهای دریایی را دارد.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در شش ماه گذشته ۷۵ مورد پاسخگویی به اضطرار دریایی را داشته است.

ارجمندزاده ادامه داد: استان بوشهر بیشترین میدان‌‏های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در حال نرمال روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‏های واقع در آب‌‏های استان بوشهراست و به طور متناوب نیز آلودگی‌‏های در محدوده دریایی استان ایجاد می‏‌شود.

وی گفت: در این راستا طرح استانی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در زمینه جست و جو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی می‎تواند همکاری ارگان‏های ذیربط را در زمینه پیشگیری از آلودگی و کمک به اضطرارهای دریایی ارتقا دهد.

کد خبر: ۴۵٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha