۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
مجلس نباید اجازه بازگشت برندهای خارجی را بدهد
سخنگوی صنف تولیدکنندگان لوازم خانگی:

مجلس نباید اجازه بازگشت برندهای خارجی را بدهد

غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: تولیدکنندگان نگرانند موقعی هستند که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود و باز برندهایی خارجی که ما را تحریم کردند بازگردند و اشتغال و تولیدی که در صنعت لوازم خانگی ایجاد شده از بین برود.

به گزارش بازار، غزنوی گفت: آمارهای ۴ ماهه وزارت صمت نشان می‌دهد که تولید یخچال فریزر ۱۵ درصد و لباسشویی ۷۰ درصد و تلویزیون ۶۱ درصد افزایش یافته است.

او گفت: نکته مهم این است که افزایش تولید با کاهش واردات قطعات و مواد اولیه خارجی رخ داده است و خودمان مواد اولیه و قطعات تولید کرده ایم یعنی عمق ساخت داخل بالاتر رفته است و الان خیلی از قطعه سازان سرشان آنقدر شلوغ شده که سفارش جدید نمی‌گیرند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که به لحاظ کیفیت ما در دنیا حرف برای گفتن داریم گفت: یکی از تولیدکنندگان ما که در نمایشگاه چین شرکت کرده بود گفت ۹۰ کشور متقاضی کالای ما بودند، اما فعلا بازار داخلی در اولویت است و تولیدکننده باید نیاز داخلی را تامین کند.

غزنوی گفت: در شش ماهه اول سال ۱ میلیون و ۹۵ هزار دستگاه لباسشویی، یخچال و تلویزیون تولید کرده ایم که در شش ماهه دوم با افزایش تولید و با احتساب اجاق گاز می‌توانیم تولیداتمان را تا ۳ و ۴ میلیون دستگاه افزایش دهیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با یادآوری لزوم حمایت از تولدکنندگان داخلی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی نگران موقعی هستند که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود و باز برندهای خارجی بازگردند و اشتغال و تولیدی که در صنعت لوازم خانگی ایجاد شده از بین برود از این جهت لازم است وزرات صمت لایحه‌ای تهیه و پیشنهاد دهد تا مجلس تصویب کند و مانع از بازگشت برندهای خارجی لوازم خانگی شوند که ایران را تحریم کردند و رفتند.

کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت نیز درباره تولید ۱۲ میلیون دستگاه لوازم خانگی توضیح داد: منظور ما تولید همه انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ است و برنامه ۳۰ درصدی تعریف شده که با اجرای آن تولید لوازم خانگی به ۱۲ میلیون دستگاه خواهد رسید و لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال و فریزر و تلویزیون و لوازم خانگی کوچک مثل چرخ گوشت و آبمیوه گیری و ... مشمول این عدد می‌شود.

گردان با اشاره به رشد ۶۰۰ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور گفت: میانگین در ۵ ماهه نخست سال ۳۷ درصد رشد تولید داشته ایم و برنامه ریزی کرده ایم که ۱ میلیون ۲۰۰ هزار دستگاه تلویزیون، ۱ میلیون ۸۵۰ هزار دستگاه فریزر، ۱ میلیون ۱۰۰ هزار لباسشویی، و  ۱ میلیون ۱۵۰ هزار کولر تا پایان سال تولید کنیم.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به این که برندهای خارجی لوازم خانگی هیچ گونه سرمایه گذاری در کشور نداشتند گفت: در فروردین ۹۸ با برندهای خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی مصوبه هیئت وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد.

کد خبر: ۴۵٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha