۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
۲ مجموعه بزرگ صنعتی در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس سازمان صمت فارس:

۲ مجموعه بزرگ صنعتی در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد

شیراز- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس گفت: تا انتهای سال جاری حداقل دو کارخانه بزرگ صنعتی در استان قابل بهره برداری است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس،حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه استان روند صنعتی شدن خود را به خوبی در حال طی کردن است، گفت: در استان بالغ بر سه هزار و ٩٨۶ مجوز بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ٣۴٧ هزار میلیارد تومان صادر شده است که مجوزهای صادر شده بالغ بر ٩٩ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در آخرین سرمایه گذاری‌های صنعتی که در استان فارس به بهره برداری رسیده بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است این در حالی است که پیشتر در استان فارس صنایع مختلفی نظیر کربنات سدیم کاوه و پتروشیمی شیراز موجب توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس تاکید کرد: پتانسیل‌های خوبی در استان فارس در زمینه زنجیره تولید فولاد و آهن وجود دارد و اگر زنجیره تولیدی این واحدها تشکیل گردد می‌توان زمینه بهبود تولیدات و افزایش صادرات محصولات تولیدی را فراهم کرد.

ایزدی در خصوص ظرفیت‌های موجود در بخش معادن فارس نیز تاکید کرد: در استان فارس ٣٧ واحد معدنی شناخته شده و از میان این مواد معدنی ٢٣ ماده توسط فعالین معدنی در حال برداشت هستند و در میان ۶٣٨ واحد معدنی که در استان وجود دارد نیز بیش از هشت هزار و ۴۵۶ نفر اشتغال دارند.

او ادامه داد: ١٩ معدن که در استان فارس پیشتر غیرفعال بودند به عرصه تولید بازگشته و مطالعات ۵٠ واحد معدنی نیمه تعطیل و بازگشت به عرصه تولید نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس در خصوص وضعیت صادرات نیز گفت: در استان یک هزار و ۴٠٠ کارت بازرگانی وجود دارد و بیش از ٣٠۴ بنگاه اقتصادی در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند.

کد خبر: ۴۵٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha