۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
ایلام پنجمین استان نفت خیز کشور/ لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت
نماینده مردم ایلام در مجلس تاکید کرد؛

ایلام پنجمین استان نفت خیز کشور/ لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت

ایلام- نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های نفت و گاز استان، گفت: ایلام پنجمین استان نفت خیز کشور است و در این راستا اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر بسطامی شامگاه جمعه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پروژه های نفت و گاز ایلام اظهار کرد: ایلام دارای ۱۱ درصد گاز کل کشور و پنجمین استان نفت خیز کشور است، اما با این وجود توسعه نیافته است.

وی تصریح کرد: ایلام دارای نیروی زبده و طراز اول است اما سهم استان در پروژه های نفت و گاز، نیروی کارگری است.

به گفته نماینده مردم ایلام در مجلس، با وجود نیروهای فوق لیسانس مرتبط با نفت و گاز، تنها در بخش کارگری از آنها استفاده می شود که این موضوع برای هیچ یک از نمایندگان استان قابل قبول نیست.

بسطامی با بیان اینکه احرای مسئولیت اجتماعی وزارت نفت از دغدغه های اصلی نمایندگان استان است، گفت: زیر ساخت های ناقص  مردم از جمله آب و راه در اختیار شرکت‌های نفتی قرار دارد، در حالی که این شرکت ها یک ریال برای زیرساخت های استان هزینه نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام است، گفت: باید دید چند مدیر بالا رتبه ایلامی در این پروژها فعالیت دارند، این موضوع قابل قبول نیست که با وجود این همه استعداد نتوانیم از آنها استفاده کنیم.

نماینده مردم ایلام، مدیریت بر منابع نفت و گاز حق مردم این استان دانست و تاکید کرد: هدف از این بازدید بررسی میدانی ظرفیت های نفتی و گازی است تا ثابت شود مطالبه گری نمایندگان استان منطقی، کارشناسی و بدون بزرگ نمایی است.

بسطامی افزود: مطالبه به حق مردم ایلام این است که از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده بومی برای مدیریت منابع خدادادی استفاده شود.

کد خبر: ۴۵٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha