۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
مشکلات مسکن روستایی میامی بررسی شد؛ ضرورت تحویل خانه‌های نوساز
به میزبانی بنیاد مسکن استان سمنان؛

مشکلات مسکن روستایی میامی بررسی شد؛ ضرورت تحویل خانه‌های نوساز

سمنان- نشست بررسی آخرین وضعیت خانه‌های نوساز روستایی در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی که به دلیل رانش زمین در آغازین روزهای سال ۹۸ دچار تخریب شده بود، با حضور معاونان بنیاد مسکن کل کشور و معاون استاندار سمنان برگزار شد.

بازار، گروه استان‌ها: نشست بررسی مشکلات روستای حسین آباد کالپوش در خصوص خانه‌های نوساز روستایی و سایت جدید شامگاه آدینه با حضور معاونان بنیاد مسکن کل کشور و همچنین معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان و دیگر مسئولان ذی ربط، به میزبانی بنیاد مسکن استان برگزار شد.

در این نشست درباره سایت جدید خانه‌های روستای حسین آباد کالپوش که در رانش زمین نوروز ۹۸ بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند، بحث و تبادل نظر شد همچنین عدم طولانی شدن روند ساخت خانه‌ها از دیگر موضوعات مطروحه در این نشست بود.

پرداخت تسهیلات به مردم
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این جلسه با اشاره به‌ضرورت رفع دغدغه مردم کالپوش، گفت: بنیاد اقدامات قابل‌توجهی در روستای حسین‌آباد کالپوش طی ماه‌های اخیر انجام داده که مشکلات مردم کاهش یابد.

عزیز الله مهدیان بابیان اینکه طی رایزنی‌های انجام‌شده با استانداری سمنان مبلغ  ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم حسین‌آباد پرداخت می‌شود، بیان کرد: ۲۰ میلیون تومان بلاعوض نیز از طریق اعتبارات هلال‌احمر به هر خانواده روستایی در حسین‌آباد کالپوش پرداخت‌شده است.

وی بابیان اینکه رفع مشکلات مردم در کالپوش در دستور کار است، تأکید کرد: تا برطرف نشدن کامل مشکلات کنار مردم ایستاده‌ایم.

طی رایزنی‌های انجام‌شده با استانداری سمنان مبلغ  ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مردم حسین‌آباد پرداخت می‌شود

فاصلاب در دستور کار
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن نیز در این نشست بابیان اینکه رفع مشکلات فاضلاب سایت جدید حسین‌آباد کالپوش به‌طور ویژه در دستور کار باشد، تأکید کرد: این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است که در بازدید میدانی نیز به آن اشاره داشتند.

محمدرضا شاملو بیان کرد: دیگر دغدغه مردم کالپوش برای استقرار در سایت جدید که توسط موسسه زمین‌شناسی مورد تائید قرارگرفته، زیرساخت‌ها است، تأکید کرد: باید همه امکانات برای رفع مشکلات مردم بسیج شود.

وی افزود: تمام منابع بنیاد مسکن برای سکونت اهالی منطقه در سایت جدید تا قبل از فصل سرما به کار گرفته خواهد شد.

اقدامات خوبی انجام شد
معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه هیئت دولت تعهدات خودش را در روستای حسین‌آباد کالپوش انجام داده است، گفت: مشکلات اقتصادی روند تکمیل خانه‌ها در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش را کند کرده است.

منوچهر فخری بیان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای رفع این دغدغه تدابیری اندیشیده شده است.

وی بابیان اینکه با توجه به نزدیکی به فصل سرما فرایند گاز و برق‌رسانی در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش در حال انجام است، تأکید کرد: اقدامات خوبی برای رفع دغدغه مردم اندیشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان درباره دیگر دغدغه‌های مردم در سایت جدید روستا نیز، تأکید کرد: برای رفع مشکلات آب و فاضلاب سایت جدید هم اقدام می‌شود.

با توجه به نزدیکی به فصل سرما فرایند گاز و برق‌رسانی در سایت جدید روستای حسین‌آباد کالپوش در حال انجام است

تسهیلات پرداختی به مردم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به ارائه تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به مردم حسین‌آباد، گفت: تعداد قابل‌توجهی از مردم این تسهیلات را دریافت کردند تا به بخشی از عمران خانه‌هایشان کمک شود.

علی‌رضا فلاحی افزود: بخش قابل‌توجهی از تعهدات بنیاد در منطقه حسین‌آباد در گام اجرایی قرارگرفته و رایزنی‌هایی نیز انجام‌شده است اما باید همه پای‌کار باشند.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت مصالح و فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه، عملیات ساخت مسکن در این منطقه با کُندی پیش می‌رود.

برودت هوا در کالپوش
در این نشست درباره برودت هوا و احتمال توقف مسائل عمرانی نیز بحث و تبادل‌نظر شد همچنین تأمین گاز و موضوع گرمایش مردم نیز به بحث گذاشته شد.

دو سال و نیم است که مردم کالپوش بارانش زمین روبرو شده و بسیاری شان خانه هایشان را از دست داده اند از سوی دیگر برودت شدید دما در این منطقه سبب می شود تا عملیات عمرانی در این منطقه با کندی روبرو شود حال باید دید این دست نشست ها چه نتیجه ای برای مردم خواهند داشت.

کد خبر: ۴۵٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha