۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی هرمزگان معرفی شد/ استعداد مکران در حوزه صنعت‌ومعدن‌
در نخستین جلسه ارتباطی ویدیوی کنفرانسی با سفرای غرب قاره آفریقا:

ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی هرمزگان معرفی شد/ استعداد مکران در حوزه صنعت‌ومعدن‌

بندرعباس- در نخستین جلسه ارتباطی ویدیوی کنفرانسی با سفرای غرب قاره آفریقا، ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی هرمزگان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی استاندار هرمزگان شامگاه جمعه در محل استانداری هرمزگان در نخستین جلسه ارتباطی ویدیوی کنفرانسی با سفرای غرب قاره افریقا اظهار کرد:با توجه به شرایط بحرانی کرونا در جهان همه باید به نوآوری‌ها روی بیاوریم‌ و ظرفیت‌ خوب سفرا در کشورهای مختلف استفاده کنیم تا روابط بین الملل تقویت شود.

وی با بیان اینکه در هرمزگان دسترسی به آب‌های آزاد این منطقه را بسیار منحصر به فرد کرده است، افزود: در استان با توجه به‌موقعیت ساحلی و بیش از ۲۴۰۰کیلومتر مرز ساحلی و جزایر ۱۴گانه از شرایط خوبی برای گردشگری برخورداریم.

موقعیت مناسب گردشگری در جزایر هرمزگان
استاندار هرمزگان همچنین بیان کرد: استان از نظر امنیتی در تنگه هرمز تاثیرگذاری خاصی دارد و همانطور که میدانید آخرین وضعیت آب‌های خلیج فارس بسیار امن بوده و ۲۴ساعته در کنترل است.

همتی ادامه داد: جزایر استان به لحاظ گردشگری شرایط مطلوبی را داراست  به‌جز قشم وکیش که نام آشنا هستند جزایری دیگر ماند لارک وهرمز هم از موقعیت گردشگری خوبی برخوردار است.

وی با ابراز اینکه جزیره هرمز بهشت زمین شناسی نام‌گرفته و ما به دنبال تزریق سالانه حداقل ۱۰میلیون‌گردشگر به این‌جزایر هستیم، بیان داشت: هرمزگان به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی در تمامی زمینه ها است و از وجود این سرمایه‌گذاران‌چه داخلی و چه خارجی استقبال می‌کند.

تولید بیش از ۳۲هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان 
استاندار هرمزگان همچنین اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شده است که سالانه یک‌میلیارد ‌دلار صادرات در این بخش را می توانیم داشته باشیم.

همتی پرورش ماهی را از دیگر زمینه ها برای جذب سرمایه گذار در راستای رونق صادرات فرآورده‌های آبزی دانست و بیان کرد: درحوزه‌ی کشاورزی دو میلیون و۹۰۰هزار تن تولیدات داریم و جالب است بدانید بعضی نقاط استان بسیار سرسبز است و فعالیت‌های کشاورزی گسترده ای در آن انجام‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه خرما پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو از محصولات جهانی هرمزگان هستند که آمادگی صادرات آن را بیش از پیش داریم، گفت: استان با وجود این‌که فرا خشک ‌است اما کشاورزی در آن رونق دارد به خصوص در محصولات خارج از فصل استان بسیار خوب عمل‌کرده است.

فلفل دلمه های رنگی میناب به روسیه صادر می شود
استاندار هرمزگان از پیشرفت توسعه گلخانه و تولید گلخانه ای استان ابراز رضایت کردو با بیان اینکه برنامه ما توسعه‌ این‌حوزه تا پنج هزار هکتار است، بیان داشت: در میناب فلفل‌دلمه‌هایی با رنگ‌های‌ متنوع تولید و به روسیه صادر می شود همچنین در تولید لیمو رتبه دوم را داریم و در تولید نارنگی سیاهو و خرمای پیارم نیز منحصر به فرد هستیم بنابراین در حوزه‌ کشاورزی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

همتی با بیان اینکه در بشاگرد یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی را به شهرک گلخانه ای تبدیل می کنیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: صنعت و معدن استان هم از موقعیت خوبی برخوردار است به خصوص در زمینه فولاد که تولید ۱۰میلیون‌تن فولاد برای ما از اهمیت بالایی در بخش صادرات دارد.

وی از ساخت پایانه انتقال نفت خام در سواحل مکران خبر داد و گفت: پرورش میگو وجلبک در شرق استان استعداد خوبی دارد که در کنار حوزه انرژی به آن توجه شده و ظرفیت مناسبی دارد و به دلیل نزدیکی جاسک به عمان تجارت محلی تقریبا در این منطقه رونق گرفته که جای توسعه و پیشرفت بیشتری دارد.

استعداد فوق‌العاده مکران در حوزه صنعت‌ومعدن‌
استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه منطقه مکران در حوزه صنعت‌ومعدن‌ استعداد فوق‌العاده‌ای دارد، اضافه کرد: در ارتباط با ظرفیت شبکه های ارتباطات زمینی، ریلی، هوایی ودریایی استان از هر چهار قابلیت برخوردار است.

همتی گفت: با استفاده از ظرفیت حمل و نقلی هرمزگان دسترسی منطقه غرب آفریقا به آسیای میانه از طریق هرمزگان کاملا امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه کشتی سازی استان به عنوان بزرگترین شرکت در کشور در این‌حوره بزرگترین کشتی‌ها را تعمیر کرده و امکان همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه برای ما وجود دارد، افزود: رویکرد ما ساخت کشتی های کاملا بومی است که اگر سرمایه‌گذارانی در این زمینه اعلام آمادگی کنند استقبال خواهیم کرد.

تعاملات بندر شیو در پارسیان با قطر
استاندار هرمزگان با ابراز اینکه همچنین امکان استفاده از تکنولوژی های روز و تبادل این اطلاعات برای ما وجود دارد، گفت: در پالایشگاه های استان ۶۰درصد نیاز کشور بنزین یورو ۵ تولید می شود.

همتی همچنین وجود دو کارخانه سیمان و بنادر رجایی و باهنر را از ظرفیت‌های دیگر این استان دانست و اضافه کرد: بندر شیو در پارسیان با قطر تعاملاتی را دارد که تا به امروز خوب عمل کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی استان ‌می‌تواند با اتاق بازرگانی مناطق غرب آفریقا مراوداتی داشته باشد، ادامه داد: بنادر شهید رجایی و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و بندر کانتینری این شهرستان به عنوان بنادر بزرگ تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایرانند که می تواند نیازهای تخلیه و بارگیری و صادرات عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان و سایر اقلام در هرمزگان را جوابگو شود و فاز جدید بندر انرژی بر پارسیان به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر: ۴۵٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha