۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
شرکت قطری بزرگترین پروژه فرآوری سیب زمینی را در استان همدان راه اندازی می‌کند
معاون جهادکشاورزی استان همدان:

شرکت قطری بزرگترین پروژه فرآوری سیب زمینی را در استان همدان راه اندازی می‌کند

همدان - شهسواری؛ معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان بااشاره به راه اندازی بزرگترین پروژه فرآوری سیب زمینی استان همدان در شهرستان بهار،گفت: این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی و توسط شرکتی قطری در حال انجام است.

محمد رضا شهسواری در گفتگو با خبرنگار بازار از راه اندازی بزرگترین پروژه فرآوری سیب زمینی استان همدان در شهرستان بهار خبر داد و گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان تولید می‌شود که شهرستان بهار بخش عمده‌ای از تولیدات این محصول را به خود اختصاص داده است.

شهسواری با اشاره به اینکه حجم قابل توجهی از تولیدات سیب زمینی استان همدان به صورت خام در بازار عرضه می‌شود در حالی که با ایجاد صنایع تبدیلی می‌توان ارزش افزوده بیشتری را عاید کشاورزان کرد؛ گفت: تلاش‌های بسیاری برای توسعه صنایع تبدیلی سیب زمینی در استان همدان انجام شده است.

ایجاد زنجیره تولیدات از سیاست‌های کلان وزارت جهادکشاورزی است
وی ایجاد زنجیره تولیدات را از سیاست‌های کلان وزارت جهادکشاورزی برشمرد و افزود: درپی زنجیره‌ای کردن تولیدات به عنوان یکی از سیاست‌های مطرح در بخش کشاورزی از سوی وزارتخانه، جهادکشاورزی استان همدان نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده تا ارزش افزوده بیشتری را برای محصولات فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اقدامات به نحوی صورت گرفته که واحدهای تولیدسیب زمینی، مزارع تولید و سردخانه‌ها در مجاورت یکدیگر هستند، گفت: تکمیل زنجیره سیب زمینی به واحد فراوری نیاز دارد تا این محصول با ارزش افزوده بیشتری همراه شود.

شهسواری با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی واحد تولید فرنچ فرایز در بهار، عنوان کرد: این واحد در راستای شکل گیری این زنجیره در حال احداث است و روند نسبتاً قابل قبولی را تاکنون طی کرده است.

این پروژه در فاز نخست ظرفیت جذب ۳۰ هزار تن مواد خام را دارد که قابلیت ارتقای آن تا ۶۰ هزار تن نیز وجود دارد

وی افزود: این پروژه در فاز نخست ظرفیت جذب ۳۰ هزار تن مواد خام را دارد که قابلیت ارتقای آن تا ۶۰ هزار تن نیز وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی و توسط شرکتی قطری در حال انجام است، گفت: مشارکت سرمایه گذار خارجی در اجرای پروژه زمینه ساز حضور همدان در بازارهای خارجی خواهد بود.

شهسواری تحقق این پروژه و ورود این تکنولوژی را به منطقهعاملی برای تشویق و ترغیب دیگر بهره برداران و تولید کنندگان در استقبال از آن دانست و گفت: این طرح در روستای حسین آباد عاشوری بهار راه اندازی و اشتغال ۱۱۰ نفر را به همراه دارد.

کد خبر: ۴۴٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha