۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
۴۵ واحد مرغ تخم‌گذار در همدان پروانه بهره‌برداری دارند
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان:

۴۵ واحد مرغ تخم‌گذار در همدان پروانه بهره‌برداری دارند

همدان - قراگوزلو؛ مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه ۴۵ واحد مرغ تخم‌گذار در همدان پروانه بهره‌برداری دارند؛ گفت: قیمت تخم مرغ تابع عرضه و تقاضا است.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در استان همدان ۴۵ واحد مرغ تخمگذار دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت یک میلیون و ۹۲۷ هزار قطعه وجود دارد؛ اظهار کرد: ۲۳ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۹۴۳ هزار قطعه در استان همدان فعالیت دارند.

قراگوزلو با اشاره به اینکه در استان همدان ۳۵ هزار قطعه مرغ مادر تخم گذار وجود دارد، ادامه داد: بازار تخم مرغ نوسانات بالایی دارد و قیمت تخم مرغ در شش ماه اول سال پایین و ۶ ماه دوم سال بالا می‌رود.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مصرف تخم مرغ در برخی ایام افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: در ماه رمضان تمام شیزینی پزی‌ها مصرف بالایی در تخم مرغ دارند اما از زمان آغاز کرونا مصرف تخم مرغ کاهشیافته است.

تولید تخم مرغ در کمبود نهاده‌ها به شدت آسیب دید
وی با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ در کمبود نهاده‌ها به شدت آسیب دید؛ افزود: قیمت تخم مرغ تابع عرضه و تقاضا است.

قراگوزلو با اشاره به اینکه امسال نهاده به صورت کامل به مرغداران داده نشده و فقط ۴۴ درصد نهاده به مرغداران اختصاص یافت، ادامه داد: ۶۰ درصد قیمت تولید تخم مرغ به نهاده وابسته است.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده بر عهده صنعت، معدن و تجارت است، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به ارزی که بانک مرکزی تخصیص می‌دهد، باید نهاده را تامین کرده و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه ایران از نظر تولید مرغ تخم گذار دهمین کشور جهان است، ادامه داد: استان همدان در کشور رتبه ۱۳ را دارد.

سرانه مصرف تخم مرغ در ایران ۱۶۶ عدد در سال برای هر نفر است که شامل مصرف صنعتی هم می‌شود

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در ایران ۱۶۶ عدد در سال برای هر نفر است که شامل مصرف صنعتی هم می‌شود؛ افزود: میانگین مصرف تخم مرغ در کشورهای در حال توسعه ۳۰۰ عدد در سال برای هر نفر است.

قراگوزلو با بیان اینکه برای سلامت جامعه باید به سمت مصرف تخم مرغ برویم؛ افزود: باید مصرف تخم مرغ در خوراک دانشگاه‌ها، سرباز خانه‌ها و این مجموعه‌ها بالا برود.

وی در رابطه با قیمت تخم مرغ با بیان اینکه قیمت تخم مرغ برای مصرف کننده هر کیلو ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، ادامه داد: برای پایداری تولید مرغدار باید سود کند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه این روزها فقط به تداوم تولید فکر می‌کنیم؛ افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی حاشیه سود کمتری دارد و حوزه مرغ تخمگذار و مرغ گوشتی دیگر سودی ندارد.

کد خبر: ۴۴٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha