۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
 کرونا به بنیان های اقتصادی گیلان ضربه زده است
استاندار گیلان:

کرونا به بنیان های اقتصادی گیلان ضربه زده است

لنگرود- استاندار گیلان گفت: شیوع کرونا به بنیان های اقتصادی استان از جمله گردشگری آسیب فراوان وارد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری لنگرود که با موضوع تکریم و معارفه فرمانداران قدیم و جدید این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه امروز مقاومت، به معنای جهش تولید است و براساس راهبردی که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، دولت دوازدهم نیز برنامه های عملیاتی را برای تحقق آن تدوین کرده، افزود: در گیلان نیز از ابتدای سال با تعیین تعداد طرح ها، با اولویت میزان اشتغال، افزایش تولید و استفاده از تسهیلات بانکی که برای همه شهرستان ها تعریف کردیم، کوشیده ایم نقش موثری در اجرای برنامه ها و سیاست های تحقق این شعار داشته باشیم که موفقیت های خوبی هم حاصل شده است.

وی پشتیبانی از سرمایه گذاری را جزء موارد مورد تأکید همیشگی خود عنوان و با بیان اینکه این موضوع آینده کشور را رقم می زند، اظهار کرد: لازم است فعالان بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرند و دستگاه های دولتی موظفند با تدوین ساز وکارهایی مبتنی بر قانون، بستر را برای فعالان اقتصادی و مشارکت آنان در عرصه های تولید ثروت، هموار کنند.

زارع در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت: لنگرود به لحاظ قدمت تاریخی و فرهنگی از جمله شهرستان‌هایی است که از بابت پیشینه و تمدن، بافت تاریخی بسیار ارزشمندی دارد و بخشی از بناهای قابل توجه آن در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه بیش از هفت ماه است که کشورمان درگیر کروناست و آسیب این بیماری به شهرستان هایی که یکی از بنیان های اقتصادی آنها بر گردشگری استوار بوده، بیشتر است، گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری دچار تنگناهایی شده اما با مهار بیماری، این عرصه رونقی دوباره خواهد یافت.

کشاورزی و صنایع وابسته مزیت لنگرود است
وی توجه به دیگر مزیت های لنگرود از جمله کشاورزی و صنایع وابسته به آن را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: در کنار تولید دو محصول راهبردی چای و برنج در این شهرستان، صنعت نوغانداری به‌عنوان یکی از صنایع قدیمی و دیرپا در لنگرود باید بیشتر مدنظر باشد چراکه در دوره‌ای تولید ابریشم در گیلان، ده ها برابر میزان فعلی بود و طی سال های اخیر دولت تدبیر و امید اقدامات حمایتی پیرامون این صنعت انجام داده و باید با تلاش مضاعف شاهد بازگشت رونق گذشته باشیم.

وی تولید محصولات باغی در لنگرود را از دیگر مزیت های این شهرستان عنوان و با بیان اینکه این ظرفیت فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی مرتبط را فراهم کرده است، ادامه داد: با توجه به مزایای متعدد صنایع تبدیلی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدررفت محصولات، توسعه و گسترش این صنایع، راهی برای رشد اقتصادی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و البته تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی است. توسعه صنایع تبدیلی تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی می شود.

زارع ساماندهی رودخانه های استان را یکی از موضوعات دارای اهمیت دانست و بر اهتمام جدی متولیان این بخش تأکید و تصریح کرد: به سبب برداشت های بی رویه صورت گرفته از بستر رودخانه ها ، به دنبال وقوع باران، شاهد جاری شدن سیلاب در چنین مناطقی هستیم که لنگرود نیز طی سال های گذشته، دچار سیلاب هایی شده و خسارت هایی نیز به زیرساخت های آن وارد آورده است.

وی به تأکید خود در کارگروه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز مبنی بر لزوم تشدید بازرسی‌های مقابله با ساخت‌وسازهای غیرقانونی و نیز برخورد بدون اغماض و بر اساس قانون با متخلفان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به‌صورت هدفمند و مبتنی بر برنامه اشاره و مجددا این موضوع را یادآور شد. 

کد خبر: ۴۴٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha