۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
پیش بینی برداشت ۴۰ هزار تن سیب از باغ های نهاوند
فیلم استان‌ها؛

پیش بینی برداشت ۴۰ هزار تن سیب از باغ های نهاوند

همدان - حدود ۳۵ درصد باغ های سیب استان همدان در نهاوند قرار گرفته که بر اساس پیش بینی ها امسال ۴۰ هزار تن سیب از باغ های نهاوند برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار،  برداشت محصول سیب پائیزی از باغ‌های شهرستان نهاوند از اواخر هفته گذشته آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی ها ۴۰ هزار تن انواع سیب توسط باغداران برداشت خواهد شد.

نهاوند مهمترین شهر استان همدان در زمینه تولید محصولات باغی است و سالانه هزاران تن انواع محصولات باغی در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده در شهرستان نهاوند حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی با محصولات متفاوت وجود دارد که از این میزان سالانه ۱۱۱ هزار تن انواع میوه به دست می‌آید.

سیب از مهمترین محصولات باغی نهاوند است و این شهرستان در زمینه تولید سیب مقام اول استان همدان را داراست به نحوی که در صورت توجه بیشتر به تولید سیب این منطقه و حمایت از آن قابلیت رقابت با استان‌های مانند ارومیه و البرز را نیز داراست.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیش از ۳۵ درصد باغات سیب استان همدان در نهاوند قرار دارد و از این میزان باغ سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع سیب زرد، قرمز و گرایی اسمیت برداشت می‌شود.

بخشی از محصولات برداشتی به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف شده و بخشی نیز برای مصرف عید نوروز در سرخانه های شهرستان ذخیره می‌شود.

کد خبر: ۴۴٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha