۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مقدمات اجرای ساخت ۳ پتروشیمی در استان ایلام فراهم شده است
استاندار ایلام:

مقدمات اجرای ساخت ۳ پتروشیمی در استان ایلام فراهم شده است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه ریل گذاری برای قطار سرمایه‌گذاری در استان شکل گرفته است، گفت: مقدمات اجرای ساخت سه پتروشیمی در استان ایلام فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر پنجشنبه در نشست سرمایه‌گذاری استان که با حضور سارا فلاحی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی سرمایه‌گذاران خارج از استان در محل استانداری ایلام برگزار شد، ضمن تشکر از نماینده استان به خاطر دغدغه های ایجاد سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: واقعیت آن است که امروز راه توسعه استان از مسیر سرمایه‌گذاری می گذرد و در این مدت تلاش کرده ایم ریل گذاری خوبی برای قطار سرمایه‌گذاری در استان شکل داده ایم.

وی در ادامه به سرمایه گذاری قابل توجه شرکت ها و نهادهای مختلف در استان اشاره کرد و گفت: تمام قد از سرمایه‌گذاری در استان حمایت می کنیم و در این زمینه با توجه به امنیت بالای سرمایه‌گذاری در این منطقه از کشور ظرف سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است و از این حیث در ردیف استان های برتر کشور قرار داریم.

استاندار ایلام در ادامه یکی از اولویت های مهم استان در حوزه سرمایه‌گذاری را در مجموعه صنایع پایین دستی پتروشیمی عنوان کرد و بیان کرد: در این حوزه سه پروژه آماده کار داریم که یکی از آنها پروژه مهم صنایع پایین دستی pp است که در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در ۶ زون که هر زون ظرفیت پوشش کارخانه ۱۶ کارخانه را داراست.

وی با اشاره به اعلام آگاهی سرمایه‌گذاری در این پروژه گفت: شرکت ایرانیان ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری را متقبل شده است و باقی سهم به بخش خصوصی واگذار می شود.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه تولید بنزین پیرولیز، تولید لاستیک اتومبیل و .... را از دیگر اولویت های سرمایه‌گذاری استان عنوان کرد و گفت: همچنین مقدمات سه پتروشیمی مهران، دره شهر و هلیلان در استان با ارائه مشوق های لازم کاملا آماده شده است.

وی در ادامه پروژه های مهم راه آهن‌ ایلام، دو آزاد راه در استان، بزرگراه دهلران به اندیمشک و ... را آماده مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: در مسیر سرمایه گذاری تسهیلات لازم را فراهم کرده ایم، به طور نمونه تعداد زیادی طرح های بی نام را صادر کرده ایم و همه کارهای آنها انجام شده و آماده سپردن به سرمایه‌گذاری است.

کد خبر: ۴۴٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha