۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
طرح تشدید نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت مایع در کرمانشاه اجرا می شود
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه:

طرح تشدید نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت مایع در کرمانشاه اجرا می شود

کرمانشاه-مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از اجرای طرح تشدید نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان به منظور جلوگیری از کم فروشی خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استاندارد کرمانشاه، محمودرضا نیازی با اعلام اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، گازوئیل و نفت سفید در استان، زیر ذره بین اداره استاندارد قرار دارد، گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، تمام نازل‌های سوخت مایع در طول سال حداقل دو مرتبه به صورت دوره‌ای تحت نظارت و آزمون قرار می‌گیرند تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کمی (کم فروشی) برای مصرف کننده جلوگیری شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت بنزین در ماه‌های اخیر و همچنین نزدیک شدن به ایام عید نوروز این اداره کل در راستای اجرای وظایف نظارتی خود و همچنین صیانت از حقوق مصرف کننده گان طرح تشدید نظارتی بر نازل‌های عرضه سوخت مایع درکل استان خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد استان خاطرنشان کرد: طی ماه گذشته بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی و آزمون از نازل‌های سوخت بنزین، نفت گاز و نفت سفید در جایگاه‌های عرضه سوخت سطح استان به صورت تصادفی انجام شد که هیچگونه عدم انطباقی در آزمون این نازل‌ها مشاهده نشده است.

نیازی اظهار داشت: در استان کرمانشاه ۱۱۸ جایگاه فعال عرضه سوخت با یک هزار و ۵۰ نازل سوخت وجود دارد که تمامی نازل‌ها، علاوه بر نظارت ماهیانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان اداره کل استاندارد آزمون و در صورت تایید نازل برچسب صحت عملکرد استاندارد دریافت می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت مایع بنزین وگازوییل در جایگاه‌ها به برچسب صحت عملکرد نازل توسط اداره کل استاندارد توجه داشته و در صورت نداشتن این برچسب و یا مشاهده کم فروشی، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز و یا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اطلاع این اداره کل برسانند تا در اسرع وقت موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع شاکی رسانده شود.

کد خبر: ۴٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha