۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
پروژه راه آهن سنندج- همدان برای اتمام به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

پروژه راه آهن سنندج- همدان برای اتمام به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

کردستان- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه امسال برای پروژه راه آهن سنندج- همدان سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص پیدا کرده است، گفت: این پروژه برای اتمام به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد صدیق ثابتی روز سه ‌شنبه درجمع خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به اینکه تاکنون بیش از سه هزار میلیارد ریال به پروژه راه آهن سنندج- همدان اعتبار اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: طول این راه آهن ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: عملیات زیر سازی در قطعه اول این  پروژه به طول ۶۴ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

ثابتی میزان پیشرفت فیزیکی قطعه دوم این پروژه به طول ۵۲ کیلومتر را ۳۲ درصد و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر را هم ۱۰۰ درصد ذکر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه این پروژه برای اتمام نیاز به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: انتهای این پروژه تا روستای صلوات آباد سنندج است که وزارت راه قصد ادامه آن تا مرز باشماق را دارد.

ثابتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالعه ادامه این طرح تا سه راهی مریوان که طول آن ۱۴۱ کیلومتر است، انجام شده و پیش بینی شده برای اجرای آن به هفت هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

وی به شاخص برخورداری راه روستایی استان از آسفالت اشاره کرد و گفت: میانگین کشوری بهره مندی مناطق روستایی از راه آسفالت حدود ۷۴ درصد و این در استان حدود ۴۹ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه این استان برای رسیدن به شاخص کشوری نیازمند احداث یک هزار و ۵۴۰ کیلومتر راه روستایی است، ادامه داد: هم اکنون۸۰۰ کیلومتر در حال اجرا ست که از این محل ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهی داریم.  

کد خبر: ۴٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha