۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
برنامه کشت ۹۵ هزار هکتار کلزا در گلستان/ پیش‌بینی کشت ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان
معاون جهادکشاورزی گلستان خبر داد:

برنامه کشت ۹۵ هزار هکتار کلزا در گلستان/ پیش‌بینی کشت ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از آغاز انعقاد قرار داد کشت محصولات پائیزه در استان خبر داد و گفت: امسال کشت ۹۵ هزار هکتار کلزا در برنامه تولید محصولات کشاورزی استان دیده شده است.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت پائیزه محصولات کشاورزی در استان با کشت چغندرقند و کلزا در مناطق کوهستانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون کشاورزان گلستانی در حال انعقاد قرارداد کشت هستند، افزود: پیک اصلی کشت محصولات پائیزه استان ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان بدون اشاره به میزان انعقاد قرارداد کشت کشاورزان تا این لحظه، گفت: امسال کشت ۹۵ هزار هکتار کلزا در برنامه تولید محصولات کشاورزی استان دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته در استان ۵۹ هزار هکتار کلزا کشت و حدود ۸۵ هزار تن محصول برداشت شد، ادامه داد: از ۱۵ مهر انعقاد قرارداد برای کشت گندم و جو در استان آغاز می‌شود.

عباسی با بیان اینکه برداشت محصول در بعضی از مزارع استان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: برداشت دانه آفتابگردان در مراحل پایانی است و به زودی برداشت دانه روغنی سویا از مزارع گلستان آغاز می‌شود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت محصولات پائیزه همچون جو، کلزا، گندم و جغندر قند اختصاص یابد.

کد خبر: ۴۴٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha