۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
استاندارد ملی چاروق و چاقو تدوین می‌شود
مدیرکل استاندارد استان زنجان:

استاندارد ملی چاروق و چاقو تدوین می‌شود

زنجان-مدیرکل استاندارد استان زنجان، به استانداردسازی چاقوی زنجان اشاره کرد و گفت:استاندارد ملی چاقو به استان زنجان واگذار شده و تا پایان سال استاندارد ملی چاروق و چاقو تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگاربازار، داو د کارگر زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: سازمان استاندارد استان زنجان در راستای عمل به وظایف خود در بحث ترویج فرهنگ استاندارد اقدامات قابل‌توجهی را تاکنون انجام داده است.

وی با بیان اینکه با نظارت و بازرسی که داریم اجازه ارائه و عرضه کالاهای غیراستاندارد را نمی‌دهیم، اظهار کرد: سازمان استاندارد یک نهاد حاکمیتی است و نظارت و بازرسی از کالاها و اقلام در دستور کار جدی سازمان استاندارد است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند بااطلاع رسانی ضعف‌ها و ضررهای کالاهای غیراستاندارد را به مردم نعرفی کنند. 

کار گرزاده ابراز کرد:رسانه ها در خصوص  معرفی کالای استاندارد مردم قلم فرسایی کرده و آنها را نسبت به استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان،از ارائه ۴۷۸ مورد تذکر به واحدهای تولیدی و چهار مورد توقیف و یک مورد جعل نشان استاندارد در استان زنجان خبر داد و افزود: از اول بهمن ماه سال گذشته  تا بهمن ماه امسال ۶۹۸ مورد گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده است.

کارگر زاده تصریح کرد: تعداد پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها در استان زنجان به ۲۴ مورد رسیده و زنجان، سومین استان در صدور تعداد پروانه‌های حد مجاز آلاینده‌ها است.

وی به استانداردسازی چاقوی زنجان اشاره کردو افزود: استاندارد ملی چاقو به استان زنجان واگذار شده و تا پایان سال استاندارد ملی چاروق و چاقو تدوین می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، از انجام یک هزار و ۶۸۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان زنجان خبر داد و ابراز کرد: ۳۸ استاندارد ملی تدوین  شده است.

کار گرزاده افزود: تعداد استانداردهای ملی تجدید نظر شده ۱۶۲ مورد بوده و تعداد پروانه‌های تشویقی ۹۰ مورد است.

کد خبر: ۴٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha