۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
۱۴۰ هزار میلیارد ریال در پروژه های نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد
استاندار ایلام:

۱۴۰ هزار میلیارد ریال در پروژه های نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شد

ایلام-استاندار ایلام گفت: طی چند سال اخیر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در پروژه های نفت و گاز ایلام سرمایه گذاری شده است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست شورای اداری با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور در محل بنیاد حفظ آثار استان اظهار داشت: طی چند سال اخیر سرمایه گذاری های بسیار کلانی در استان به خصوص در بخش نفت و گاز صورت گرفته است.

وی افزود: پروژه هایی مثل پتروشیمی و ان جی ال دهلران، قرارداد با شرکت های خارجی در میادین نفتی آبان و پایدار، شروع به کار لرزه نگاری در آبدانان، ایوان و ایلام و تقویت چاه های گاز و ایجاد کارخانه pp و ... در استان شروع شده است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در پروژه های نفت و گاز استان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در استان در بخش های مختلف آماده افتتاح و یا شروع شده است، گفت: این استان طبق آمار مرکز پژوهش های مجلس بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه گذاری داشته است.

استاندار ایلام گفت: صادرات نمونه ای از مزیت های استان ایلام به واسطه مرز مهران است و سالانه حدود ۲ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر می شدو تنها طی هشت ماه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برای آغاز بکار پروژه راه آهن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است همچنین برای اجرای پروژه آزادراه پل زال - دهلران - مرز چیلات چهار بانک عامل ۴۰ درصد پروژه را تامین می کنند.

کد خبر: ۴٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha