۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کارگروه اقتصادی استان سمنان تشکیل جلسه داد
با حضور مسئولان؛

کارگروه اقتصادی استان سمنان تشکیل جلسه داد

سمنان- کارگروه اقتصادی استان سمنان با حضور معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط با موضوع طرح‌های مطالعاتی برای توسعه اشتغال و رشد اقتصادی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار بازار، کارگروه اقتصادی استان سمنان غروب چهارشنبه با هدف بررسی طرح‌ها و پژوهش های حوزه توسعه اقتصادی و ارتقای تولید به میزبانی استانداری تشکیل جلسه داد و یکی از محورهای این نشست بررسی قابلیت اجرا در طرح‌های پژوهشی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه بود.

ضرورت قابلیت اجرا بودن پژوهش ها
معاون اقتصادی استاندار سمنان در این نشست با بیان اینکه قابلیت اجرا، الزام و محور اصلی پژوهش ها است، گفت: باید از طرح مطالعات غیر کاربردی در اقتصاد استان، جلوگیری کرد.

علی رضا شریفی نژاد با بیان اینکه طرح مطالعاتی خوبی برای توسعه استان سمنان ارائه شده است، تاکید کرد: فرایند تدوین این پژوهش ها باید به خوبی تکمیل شودزیرا این طرح ها می‌تواند برای رونق اقتصادی و اشتغال استان سمنان موثر عمل کند

وی با بیان اینکه ایده‌پردازی یکی از مولفه‌های مهم توسعه محسوب می‌شود، بیان کرد: برنامه‌ریزی اصولی می‌تواند  گره‌گشایی از مشکلات تولید و اشتغال زایی را به همراه داشته باشد همچنین طرح‌های اقتصادی باید رویکرد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان سمنان باشد.

ضرورت نگاه کلان
رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه برای انجام‌ طرح‌های اقتصادی و زیرساختی باید کلان‌نگر باشیم، گفت: ارتباط بین دانشگاه ها و علم با صنعت می بایست به خوبی در استان پیگیری شود. 

علی تشنه دل را بیان اینکه نباید ظرفیت‌های توسعه مغفول بماند، ابراز کرد: نظارت مدیران دستگاه‌های اجرایی می بایست در زمینه اجرا و تدوین طرح های پژوهشی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: ۳۰ طرح اولویت دار اقتصادی در استان سمنان در نظر گرفته شده است.

معرفی طرح ها از سوی مشاور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: طرح‌های خوبی برای توسعه مناطق روستایی و دیگر بخش‌های اقتصادی استان از سوی مشاور مطرح شد.

نادر مالکی با بیان اینکه با تکمیل این طرح مطالعاتی می‌توان برای توسعه این دیار اقدام کرد، ابراز داشت: زیرساخت‌های خوبی برای توسعه استان وجود دارد که نیاز است مسئولان برای شناساندن آنها در حوزه اقتصادی تلاش بیشتری کنند.

در این نشست درباره چونگی تدوین راهکارهای عملی شدن پژوهش ها در زمینه اقتصاد بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر: ۴۴٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha