۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
راه اندازی پارک اقتصاد الکترونیک در سمنان بررسی شد
با حضور مشاور وزیر ارتباطات؛

راه اندازی پارک اقتصاد الکترونیک در سمنان بررسی شد

سمنان- نشست بررسی مسائل پیرامون راه اندازی پارک علم و فناوری و اقتصاد الکترونیک در سمنان با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون استاندار سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، استانداری سمنان غروب چهارشنبه میزبان نشست بررسی شرایط راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات در سطح استان سمنان بود که در این نشست مجتبی صدیقی مشاور وزیر ارتباطات، معاون استاندار سمنان و تنی چند از مسئولان استانی و مدیران کل حضور داشتند.

طبق تفاهم نامه ای که سال گذشته بین فنی و حرفه ای  سمنان و وزارت ارتباطات امضا شده، مقرر شد تا این پارک در فنای و حرفه ای سمنان ایجاد شود این پیشنهاد استان سمنان به عنوان یک پیشنهاد کشوری در سطح ایران اسلامی مطرح شد.

بروکراسی مانع بزرگ
مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات  و ارتباطات کشور در این نشست  با اشاره به بررسی روند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، گفت: برای  بهره برداری از این واحد حداکثر تلاش خود را به کار بسته ایم.

مجتبی صدیقی با اشاره به استفاده از حداکثر ظرفیت استان سمنان برای فعالیت مستمر پارک اقتصاد دیجیتال، ابراز کرد:  سمنان نخستین استانی است که تفاهم نامه احداث این پارک را با وزیر امضا کرده است. 

وی با بیان اینکه مرزهای سازمانی متاسفانه یکی از موانع همکاری و هماهنگی است، گفت: وفاق جمعی و با کمرنگ کردن مرزهای سازمانی میسر خواهد شد و ان شالله بتوانیم زودتر این پارک را به بهره برداری برسانیم. 

ایجاد فرصت های شغلی
معاون توسعه منابع انسانی استانداری سمنان نیز در این نشست بیان کرد: امروز شاهدیم در عصر دیجیتال، اکثر فرصت های شغلی نوآور، زائیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و امید می رود با راه اندازی این پایگاه اقتصاد دیجیتال، شاهد افزایش اشتغال و توسعه استان باشیم

فاطمه منصوری تقویت نیروی انسانی مستعد و تحصیل کرده را محور پارک اقتصاد دیجیتال خواند و تاکید کرد: شناسایی شرکت های فناور و شتاب دهنده ها برای ایجاد اشتغال و تولید در زمره اهداف این پارک است.

وی توسعه کسب و کار های دیجیتالی و ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه را نیز یکی دیگر از مزیت های پارک اقتصاد دایجیتال خواهند و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسالت تجهیز این مرکز را بر عهده خواهد داشت.

پیگیری ها انجام شده است
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به کارهای انجام شده برای ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان گفت: با تلاش مدیرکل وقت فنی و حرفه ای استان، این تفاهم‌ نامه به صورت سه جانبه و با سازمان فنی و حرفه ای کشور امضا شد و این ‌تفاهمنامه به یک تفاهمنانه ملی تبدیل شده است.

حسن سعدالدین با بیان اینکه فنی و حرفه ای، وزارت ارتباطات و بنیاد نخبگان در ایجاد این پارک همراه هستند، بیان کرد: اقدامات اولیه به منظور دسترسی به امکانات آب و برق و گاز در حال انجام است و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

در انتهای این نشست مکان پیشنهاد شده برای پارک اقتصاد دیجیتال استان سمنان معرفی و مقرر شد از این مکان بازدید به عمل آید.

کد خبر: ۴۴٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha