۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
خط تولید مایع تخم مرغ در شهرک صنعتی همدان
فیلم استان‌ها؛

خط تولید مایع تخم مرغ در شهرک صنعتی همدان

همدان- تولید پودر و مایع تخم مرغ از نیازهای ضروری صنایع غذایی امروزی است که در این فیلم قسمتی از خط تولید مایع تخم مرغ به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار بازار، تخم مرغ یک منبع غذایی مهم است به طوری که مقدار فراوان مواد مغذی در تخم مرغ آن را جزء مواد غذایی ممتاز قرار می‌دهد.

دو عدد تخم مرغ بزرگ شامل حدود ۱۲ گرم پروتئین ،۲.۱ گرم کربو هیدرات، ۱۱ گرم لیپید، مقدار قابل توجهی آهن، فسفر، ویتامین‌های A، E،K و بیشتر ترکیبات ویتامین B است.

قسمت اعظم سفیده تخم مرغ شامل مقدار قابل توجهی آب است که به همراه آن حدود ۵۰ درصد پروتئین، نیاسین و ریبوفلاوین وجود دارد و بیشتر ویتامین‌ها و مواد مغذی در زرده تخم مرغ یافت می‌شود.

یکی از مسائل مهم در اقتصاد کشور ضایعات مواد غذایی است که با کمال تاسف در کشور به شکل بسیار دردناک وجود دارد.

علل ضایعات را از مرحله تولید تا مصرف می‌توان زاییده عوامل گوناگونی چون فرهنگ نادرست مصرف، بسته بندی‌های نامناسب، انبارداری غلط و از همه مهمتر هماهنگ نبودن تولید به مصرف که گاه کمبود و زمانی افزایش را به همراه دارد، دانست.

تولید پودر و مایع پاستوریزه تخم مرغ یکی از راههای کاهش ضایعات ماده حیاتی و مهم تخم مرغ است که با زحمت بسیار و صرف هزینه‌های گزاف و ارزبری بالا به دست می‌آید و نوسانات مصرف بر قیمت و ضایعات آن تاثیر می‌گذارد زیرا می‌توان پس از تهیه، آنها را با هزینه و فضای کم در انبار خشک یا یخچال نگهداری کرده و در مواقع کمبود و یا جهت صادرات مورد بهره برداری قرارداد.

کد خبر: ۴۴٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha