۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
«رویال داچ شل»، ۹ هزار کارمند را اخراج می‌کند

«رویال داچ شل»، ۹ هزار کارمند را اخراج می‌کند

شرکت «رویال داچ شل» علت این اقدام را چالش‌ها از جمله کاهش تقاضای نفت به علت همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد.

به گزارش بازار، شرکت نفتی رویال داچ شل اعلام کرده است در واکنش به چالش‌ها از جمله کاهش تقاضای نفت به علت همه گیری ویروس کرونا، قصد دارد ۷ تا ۹ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند.

بی بی سی اعلام کرد این غول نفتی این کاهش فرصت‌های شغلی را تا سال ۲۰۲۲ اجرا می‌کند و هزار و پانصد نفر نیز به شکل داوطلبانه، سر کارشان حاضر نمی‌شوند. رویال داچ شل اعلام نکرده است این تعدیل نیرو در کدام بخش‌ها اتفاق می‌افتد. این اقدام ۵ ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رویال داچ شل نخستین بار از زمان جنگ دوم جهانی میزان سود سهام خود را کاهش داد.

«بن فان بردن» مدیر عامل این شرکت گفت تعدیل نیرو، اقدامی مناسب برای آینده شرکت است. کاهش تعداد کارکنان در حالی صورت می‌گیرد که رویال داچ شل در تلاش برای تبدیل شدن به یک شرکت انرژی است که هیچ ماده آلاینده‌ای تولید نمی‌کند.
۸۳ هزار نفر در سراسر جهان از جمله ۶ هزار نفر در انگلیس در شرکت شل مشغول فعالیت هستند. سود این شرکت از زمان شیوع ویروس کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

میزان درآمد خالص شرکت رویال داچ شل در سه ماهه نخست امسال با ۴۶ درصد کاهش به ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید. این در حالی است که درآمد این شرکت در سه ماهه دوم ۸۲ درصد کاهش یافت و به ۶۳۸ میلیون دلار رسید.

این شرکت اعلام کرده است پیش بینی میکند درآمدهایش در سه ماهه سوم بین ۸۰۰ تا ۸۷۵ میلیون دلار باشد.

رویال داچ شل سرگرم اتخاذ تدابیری برای کاهش هزینه‌های خود است که پیش بینی می‌شود موجب صرفه جویی سالیانه دو تا دو و نیم میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ شود.

کد خبر: ۴۴٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha