۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
افزایش ۳۳ درصدی فروش انرژی در استان البرز

افزایش ۳۳ درصدی فروش انرژی در استان البرز

کرج- مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: میزان فروش انرژی شرکت توزیع برق استان البرز از سال ۹۳ تا ۹۷، به میزان ۳۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز جلسه چگونگی افزایش ظرفیت های بالادستی تامین برق استان البرز با حضور آرش کردی مدیرعامل برق منطقه ای تهران و هیات همراه با مدیرعامل برق استان البرز در محل ستاد توزیع برق البرز برگزار شد.

بهنام بیات در حاشیه این جسله با اشاره به رشد ۱۱ درصدی مصارف صنعتی افزود: درخصوص میزان افزایش ظرفیت زیرساختهای فوق توزیع در ۵ سال گذشته ۱۵ درصد به ظرفیت استان اضافه شده و میزان فروش انرژی شرکت از سال ۹۳ تا ۹۷ به میزان ۳۳ درصد رشد داشته، این مقایسه نشان دهنده عدم هماهنگی رشد مصرف انرژی استان با رشد ظرفیت فوق توزیع استان است.

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن نیاز مصرف بار در سال ۹۷، رشد بار نسبت به سال ۹۲ رشد ۳۸ درصدی داشته است در صورتیکه در سالهای فوق رشد ظرفیت منصوبه در استان فقط ۱۷ درصد است. در سال ۹۸ در مجموع ۲۶۰ مگاولت آمپر به ظرفیت استان اضافه شد و تا حدودی ظرفیت منصوبه استان را متعادل کرد. با تلاش بسیار و مساعدت همکاران، شاخص ظرفیت منصوبه فوق توزیع به مشترک استان، در سال ۹۸ رشد مناسبی داشته و به میانگین شاخص برق منطقه ای تهران رسیده است.

 بیات افزود: برای حفظ این روند با عنایت به پیش بینی افزایش تعداد مشترکین به میزان حداقل ۴۰ هزار مشترک در سال ۹۹ باید حداقل ۹۰ مگاولت آمپر به میزان ظرفیت فوق توزیع استان اضافه شود.

وی جبران میزان رشد فروش، ایجاد قدرت مانور، رفع ضعف ولتاژ را از جمله مولفه هایی دانست که با ایجاد زیر ساخت فوق توزیع و انتقال بهبود می یابند و گفت: مشکلات محدوده شهرک صنعتی اشتهارد شامل تجمیع ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر در یک گوشه از شهرک که موجب عدم امکان بارگیری مناسب به دلیل عدم وجود مسیر احداث خروجی، قطع مکرر پست اشتهارد صنعتی به ویژه در مواقع رعد و برق، عدم باردهی مناسب پست ۲۳۰ بویین زهرا به محدوده اشتهارد که نیاز به ساخت پست ۲۳۰ در محدوده یاد شده را به شکل اضطرار درآورده است.

بهنام بیات مدیرعامل برق استان پیگیری زمین پست ۴۰۰ کیلوولت زکی آباد، ساخت پست شهرک یاس، زمین پست سیار گلشهر، ساخت پست مجتمع صنفی و صنعتی کرج، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت باغستان، ساخت پست دائم معراج، تملک زمین و احداث پست چهارباغ برنامه های آتی برای ایجاد زیر ساختهای فوق توزیع و انتقال استان از جمله برنامه های آتی جهت ایجاد زیر ساختهای فوق توزیع و انتقال استان مطرح کرد.

در ادامه آرش کردی مدیرعامل برق منطقه ای تهران  گفت: با توجه به اینکه این استان ارتباط قوی ومستقیم با مرکز پایش داشته و در بحث فوق توزیع نوع ارایه ای که انجام شده به نسبت کل کشور خاص و ویژه بود، این ویژه بودن باعث الگو شدن استان البرز برای گزارش سازی کل کشور نیز شناخته شد.

کد خبر: ۴۴٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha