۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
عزم جدی برای حمایت از بخش خصوصی نیست/ تاکید بر حمایت از تشکل های اقتصادی
عضو سابق هیات رئیسه اتاق البرز:

عزم جدی برای حمایت از بخش خصوصی نیست/ تاکید بر حمایت از تشکل های اقتصادی

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز حمایت از توسعه کمی و کیفی تشکل های اقتصادی استان را یکی از اولویت های کاری خود می داند که در ماه های اخیر نیز، بارها مورد تاکید رییس، هیات رییسه و هیات نمایندگان اتاق قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی البرز، عضو هیات نمایندگان و عضو سابق هیات رئیسه اتاق البرز با تاکید بر اهمیت تعیین هویت بخش خصوصی در جامعه امروز کشور اظهار کرد: اگر سهم بخش خصوصی در اقتصاد ایران به درستی تعیین شود در سایه این تصمیم، فعالان بخش خصوصی می توانند با تکیه براعتمادسازی های ایجاد شده به حوزه های مختلف بهتر ورود کنند.

 جعفر سلیمانی با اشاره به اینکه جامعه ما هنوز به درستی به این مساله که بخش خصوصی دارای هویت مستقل است، وقوف پیدا نکرده و باید نگرش ها در این مورد تغییر کند، افزود: اگر تغییر این رویکردها عملیاتی شود، به رونق کسب و کار دست می یابیم و شاهد ماندگاری حضور نخبگان و کارآفرینان نمونه در کشورمان خواهیم بود، اما اگر خلاف آن صورت گیرد نه تنها بخش خصوصی پیشرفتی نخواهد داشت، بلکه هر روز تحلیل می رود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تاثیر قوانین دست و پاگیر و غیرکارشناسانه بر پیشرفت کمی و کیفی انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی گفت: بخش مهمی از این موضوع به فرهنگ کار تیمی و نقش آن در شکل گیری تشکل ها و توجه به فعالان این حوزه باز می گردد که متاسفانه در جامعه ما مغفول مانده است.

وی با این توضیح که هنوز عزم جدی برای حمایت از بخش خصوصی درکشور پایه ریزی نشده است، گفت: تا زمانی که نگاه ها در جامعه به سمت باور بخش خصوصی پیش نرود، فعالان اقتصادی این حوزه به پویایی لازم دست نمی یابند.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به پیگیری های قانونی که حدود ۱۵ سال قبل به منظورتغییر برخی از قوانین دست و پاگیر به نفع تولیدکنندگان بتن کشورانجام شده است، گفت: براساس این اقدامات مصوبه قبلی هیات دولت مبنی بر اینکه تولید بتن آماده توسط واحدهای تولیدی تنها باید درمجموعه ای خارج از ۱۲۰ کیلومتری پایتخت صورت گیرد، لغو شد و چنین اقدامات سرنوشت سازی در دیگر صنایع از جمله پلاستیک، نساجی و قطعات خودرو نیز دنبال شده است.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه در سال های گذشته اتفاقات ارزنده ای در خصوص تشکل ها در اتاق البرز انجام شده است، افزود: هدف از انجام این اقدامات، سرشکن کردن بسیاری از هزینه ها برای انجمن های فعال بخش خصوصی بوده است تا بتوانند رشد کنند، همچنین در سایه این فعالیت ها، فرصت توسعه کمی و کیفی تشکل ها در اتاق البرز که مادر تمامی تشکل ها است، فراهم شد.

به گفته سلیمانی اگر بستر شکوفایی توانمندی های اقتصادی در قالب حوزه های مختلف از جمله صنعت، مجموعه های دانش بنیان و استارت آپ ها و یا شکل گیری نمایشگاه های دائمی به خوبی فراهم شود، به یقین این مهم به شکوفایی انجمن ها و تشکل های نوپا و توسعه اقتصادی هرچه بیشتر جامعه منجرمی شود.

کد خبر: ۴۴٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha