۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
خسارت جبران ناپذیر کرونا در حوزه تولید جوجه یکروزه
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه مطرح کرد

خسارت جبران ناپذیر کرونا در حوزه تولید جوجه یکروزه

صدیق پور، دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه گفت: شیوع کرونا در کشور خسارت جبران ناپذیری به تولید کنندگان جوجه یکروزه وارد کرده است.

به گزارش بازار، «محمدرضا صدیق پور» افزود: به تازگی مشکلات زیادی برای صنعت طیوربالاخص در حوزه تولید جوجه یکروزه در کشور ایجاد شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه تولید کنندگان جوجه یکروزه زیربنای تولید مرغ کشور را برعهده دارند، اظهارداشت: عوامل مختلفی موجب بروز مشکلات در این بخش شده است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه گفت: این مشکلات در ابتدا با شیوع کرونا در کشور شروع شد که تمامی بخش های اقتصادی مملکت را مورد هجمه قرارداد.

وی افزود: ویروس کرونا خسارت غیر قابل جبرانی برای تولیدکنندگان این حوزه برجا گذاشته است.

صدیق پور بیان داشت: این خسارت با کمبود نهاده های دامی دو چندان شده است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان در صنعت طیور کشور بالاخص جوجه یکروزه در بحث نهاده ها با دو مشکل جدی اول تامین به موقع نهاده ها بواسطه محدودیت ارزی و دوم نظارت در توزیع مواجه هستند.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه گفت: متاسفانه امروز کشور به دلیل شرایط سخت تحریمی با کمبود شدید منابع ارزی مواجه است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: عدم تامین و تخصیص ارز برای واردات نهاده های دامی موجب شده خوراک طیور به موقع و در زمان مناسب به دست تولید کنندگان نرسد از اینرو اختلالاتی در نظم کار تولید ایجاد شده است.

صدیق پور بیان داشت: عدم اطمینانی که واحدهای مرغ گوشتی در بحث تامین نهاده ها داشتند از تولید جوجه یکروزه استقبال چندانی نمی شد.

وی ضمن اشاره به اینکه خریداران اصلی این نهاده مرغداران در کشور هستند، ادامه داد: در این شرایط جوجه های یکروزه در واحدهای جوجه کشی بدون مشتری باقی می ماند یا با قیمتی معادل ۲۰ درصد قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به فروش می رفت.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه گفت: با وجود محدودیت تامین نهاده های دامی شرایط برای توزیع باید به گونه ای رقم می خورد که نهاده های مورد نیاز به دست تولیدکنندگان واقعی می رسید.

وی افزود: از سال گذشته سامانه ای در کشور به نام «بازارگاه» راه اندازی شد که همکاران بصورت اختیاری از این بستر بدون هیچ واسطه ای خرید خود را انجام می دادند.

صدیق پور بیان داشت: متاسفانه این سامانه از یکسری موانع و مشکلات رنج می برد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ضمن پذیرش مشکلات و نواقص سامانه مزبور نسبت به رفع نواقص و همینطور به روز رسانی آن اقدام کرد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه یادآورشد: از اواخر خرداد ماه سال جاری مقرر شده نهاده های دامی که وارد کشور می شود در این سامانه بارگذاری و توزیع شود.

کد خبر: ۴۴٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha