۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
افزایش میزان ترخیص ذرت دامی نسبت به مقطع زمانی مشابه سال ۹۸
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد

افزایش میزان ترخیص ذرت دامی نسبت به مقطع زمانی مشابه سال ۹۸

کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: میزان ترخیص ذرت دامی در این مقطع زمانی حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که نسبت به مقطع زمانی مشابه سال قبل که ۴ میلیون تن بوده است، ۹۰۰ هزار تن بالاتر است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی با بیان این مطلب در خصوص مهمترین تصمیمات‌ ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دامی افزود: بخشی از کنجاله سویا از محل واردات خود کنجاله و بخشی از طریق دانه وارداتی و بخشی دیگر از طریق خرید دانه های داخلی و ذخایر تامین می شود.

وی گفت: حدود ۲ میلیون تن عرضه کنجاله در کشور بوده است و با توجه به تاکید مجدد وزارت جهاد بر لزوم توزیع نهاده‌ها از طریق بازارگاه مقرر شد عملکرد ترخیص و توزیع کالا به تفکیک تامین کنندگان و توزیع کنندگان برای دریافت سهمیه به کمیته تخصصی ارائه شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص این کمیته نیز اعلام کرد: این کمیته با هدف تطبیق مقادیر عرضه در سامانه و مقادیر ترخیص کنجاله، تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: در کمیته ویژه بازرسی نمایندگان سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی عضو هستند.

کلامی گفت: مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و دستگاه های مربوطه عملکرد ترخیص را به تفکیک واردکننده و عملکرد فروش را به تفکیک تولیدکنده احصا نمایند و در اختیار دستگاه‌های نظارتی و این کمیته قرار بدهند.

وی با اعلام اینکه دستگاه های دخیل باید ظرف یک هفته گزارش خود را ارایه نمایند، تصریح کرد: بر این اساس کار کنترل عملکرد در این بخش توسط کمیته مذکور و دستگاه‌های نظارتی انجام گرفته و با تخلف‌های احتمالی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۴۴٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha