۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
 ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرکات کردستان ۱۹ درصد افزایش یافت
ناظر گمرکات استان کردستان:

ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرکات کردستان ۱۹ درصد افزایش یافت

کردستان- رحمانی پور، ناظر گمرکات استان کردستان گفت: صادرات از گمرکات استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۱۶۲ هزار و ۶۵۲ تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۹۱۵۴ دلار از گمرک سیرانبند بانه و ۱۹ هزار و ۲۱۰ تن کالا به ارزش شش میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۵۵ دلار از گمرک سنندج در شش ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۶۶۰ هزار و ۸۲۵ تن کالا به ارزش ۳۰۷ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۶۹ دلار هم در این مدت از گمرک باشماق مریوان صادرات انجام شده است.

ناظر گمرکات استان کردستان با اشاره به اینکه صادرات اظهار شده از سایر گمرکات تنها از طریق گمرک باشماق و بانه در کردستان به خارج از کشور صادر می شود، گفت: ۹۰۳ هزار و ۶۴۶ تن و ۲۴ هزار و ۲۶۸ تن کالای اظهار شده سایر گمرکات کشور به ترتیب از طریق باشماق و بانه صادر شده است.

رحمانی پور اعلام کرد: در کل یک هزار و ۷۷۰ هزار و ۶۰۱ تن کالا به ارزش ۷۳۴ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۰۳ دلار طی شش ماهه نخست امسال از گمرکات استان صادر شده است.

وی از رشد ۶۷ درصدی صادرات انجام شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی خبر داد و یادآور شد: از نظر ارزش دلاری هم ۱۹ درصد میزان صادرات انجام شده در استان افزایش داشته است.

کد خبر: ۴۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha