۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه فعالیت بازگردانده شوند
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز:

واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه فعالیت بازگردانده شوند

اهواز- عبیاوی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز خواستار استفاده از تیم‌های کارشناسی حقوقی برای بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها به چرخه تولید شد.

سیروس عبیاوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شرایط فعلی، حمایت از کسب و کارها به ویژه در حوزه تولیدی امری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا استفاده از همه ظرفیت‌های کاری به ویژه در بدنه اقتصادی دولت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عبیاوی تصریح کرد: به همین منظور شرکت شهرک‌های صنعتی استان با گردآوری اطلاعاتی جامع، واحدهایی که توسط بانک‌ها در استان تملک شده اند را شناسایی کرده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز افزود: فهرست این واحدها در اختیار کمیسیون سرمایه گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز قرار گرفته تا با به کارگیری ظرفیت های کارشناسی به خصوص در زمینه حقوقی که در پارلمان بخش خصوصی وجود دارد، نسبت به رفع موانع پیش روی تولید اقدام شود.

عبیاوی در ادامه سخنان خود به تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی استان خوزستان می‌توانند همزمان با سراسر کشور تا پایان مهرماه جاری با مراجعه به سایت کارا، اقدام به ثبت نام برای دریافت این بخش از حمایت‌های دولت کنند.

وی عنوان کرد: تسریع در رسیدگی به پرونده متقاضیان دریافت این تسهیلات خواسته بخش خصوصی است تا از این طریق بخشی از خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا جبران شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، بورس و بانک اتاق بازرگانی اهواز یادآور شد: از بانک‌ها خواسته می‌شود تا در چارچوب ضوابط تعیین شده نسبت به درخواست متقاضیان اقدام کرده و از دریافت ضمانتنامه‌هایی بیش از آنچه در بخشنامه ها آمده، خودداری کنند.

عبیاوی همچنین سرمایه گذاری‌های جانبی در محدوده مرزهای تجاری را باعث رونق هر چه بیشتر این گذرگاه‌ها خواند و گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری‌هایی از سوی بخش خصوصی در مرز چذابه صورت گرفته که ادامه عملیات اجرایی آنها به دلایل مختلف با مشکلاتی همراه است.

وی افزود: مشکلات پیش آمده در این خصوص بر اساس برنامه‌ریزی کمیسیون سرمایه‌گذاری، بورس و بانک جمع آوری و جهت رسیدگی به آنها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۴۴٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha