۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۵ هزار و ۸۰۰ سمنانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان:

۵ هزار و ۸۰۰ سمنانی در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند

سمنان- دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در سمنان و ثبت‌نام متقاضیان طی سه مرحله گفت: در مجموع پنج هزار و ۸۰۰ نفر از این استان در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کردند.

حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار، بابیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در استان اجرایی شده است و در طی سه مرحله ثبت‌نام پنج هزار و ۸۰۰ نفر از استان سمنان ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: از این تعداد حدود چهار هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند که تاکنون ۵۴۰ نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

وی با بیان اینکه سهم استان سمنان از طرح مسکن اقدام ملی شش هزار و ۶۷۲ واحد مسکونی است، اظهار کرد: سه هزار واحد مربوط به شهر جدید ایوانکی و بقیه واحدها مربوط به هفت شهر استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به اینکه در حوزه گرمسار نیز ۵۳۸ نفر ثبت‌نام کردند که تا به امروز هفت نفر واریز وجه داشتند، افزود: این آمادگی وجود دارد که زمین‌ها با قطعات تفکیک‌شده به متقاضیان واگذار شود تا کار ساخت مسکن توسط متقاضیان در این شهرستان اجرایی شود.

دهقان با تأکید بر اینکه عملیات تحویل زمین در دامغان با قرعه‌کشی بین ۴۰ نفر از متقاضیان انجام شد، بیان کرد: ۱۴۴ واحد مسکونی در دو شهر سمنان و دامغان با حضور مسئولان کلنگ زنی شد که مساحت این پروژه‌ها مجموعاً ۱۶ هزار و ۹۶۰ مترمربع برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ۷۶ واحدی اقدام ملی مسکن در سمنان آغاز شده است، افزود: پروژه ۷۱ واحدی نیز در دامغان آغاز شده که در مجموع ۱۴۷ واحد در راستای اجرای این طرح در دو شهرستان دامغان و سمنان در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت بنیاد مسکن و شرکت‌های تعاونی و توسعه مسکن در راستای اجرای این پروژه‌ها در دستور کار است، گفت: ۵.۵ هکتار زمین در اختیار بنیاد مسکن و شش هزار و ۵۰۰ مترمربع در اختیار شرکت‌های توسعه مسکن این استان قرارگرفته است.

دهقان با اشاره به اینکه زمین موردنیاز برای اجرای پروژه‌های مسکن در سراسر استان تأمین‌شده است، اضافه کرد: این طرح منجر به شکست قیمت مسکن و کاهش نرخ فعلی خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha