۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
زنجان نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری معدنی است
رئیس پارک علم و فناوری زنجان:

زنجان نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری معدنی است

زنجان- رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: این استان نیازمند راه‌اندازی مرکز نوآوری معدنی است.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود مرادخانی  شامگاه سه شنبه  در جمع خبرنگاران درمحل استانداری زنجان ،با تاکید بر اینکه استان در حوزه فناورانه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند در حوزه‌های آموزش، ایده‌پردازی، تیم‌سازی، تولید محصول برای کسانی که می‌خواهند کسب و کار فناورانه راه‌اندازی کنند، باشد.

وی با بیان اینکه توسعه اکوسیستم استارتاپی با حداقل‌ها، از جمله اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر بوده است، تصریح کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که در زمینه منابع برق، کشاورزی، صنایع‌دستی و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت‌های زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز نیازمند وجود شتاب‌دهنده در اکوسیستم هستیم، ادامه داد: خوشبختانه شاهد افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان هستیم و با بررسی‌های انجام شده اکوسیستم علم و فناوری استان، تلاش کردیم برنامه‌ها در هشت محور تعیین شده پایه‌گذاری شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه تولید ماهی سردآبی کشور است، اظهار کرد: تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن ماهی سردآبی در استان و کسب رتبه هفتم کشور در شرایطی که از ظرفیتی چون دریا استفاده نمی‌کند، حاکی از آن است که می‌توان این ظرفیت را به صورت فناورانه توسعه داد.

وی با تاکید بر اینکه زنجان در حوزه معدن نیز از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توسل به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان بر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد فائق آمد.

کد خبر: ۴۴٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha