۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
امکان رونق اقتصاد عصر حاضر با قدرت نفوذ هوش مصنوعی!
فناوری در خدمت کارمندان؛

امکان رونق اقتصاد عصر حاضر با قدرت نفوذ هوش مصنوعی!

یکی از بزرگترین انقلابهای اقتصادی عصر حاضر آشکار سازی و افشای فناوری های جدید بوده که هم اکنون در حال بازگرداندن مسیرهای شغلی میلیون ها نفر به سوی خودشان و از بین بردن موانع ارتقاء مهارتهای شغلی می باشد.

بازار، تهمینه غمخوار- ورود همه جانبه و پیشرفت فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی به گونه ای در انجام کارها توانمند و قدرتمند عمل می کند که حتی افرادی که مهارت‌های تخصصی شغلی دارند، ناگزیرند که یا شغل خود را رها کنند یا از راحت تر شدن انجام وظایف خود در محیط کار لذت ببرند.

هوش مصنوعی داستان های جالبی در دنیا و عصر حاضر به همراه دارد. داستان اول به چگونگی ارتقاء مهارت ها و توانایی های یک کارمند از طریق به کارگیری ماشین های هوشمند می پردازد.  

رستاخیز ماشین ها و ظهور اینترنت باعث شده که کارمندان مهارت‌های جدیدی را راحت تر یاد گرفته و به سراغ مهارت‌هایی بروند که در دنیای واقعی، یادگیری آن‌ها به دلایل مختلف دشوار است.

از طرفی درست است که خودکارسازی یا اتوماسیون مشاغل، موجب کاهش یک سری از هزینه‌ها و افزایش بهره وری می شود، اما این امر روش کار کردن کارمندان را تغییر داده و موجب ارتقا توانمندی های آن ها می شود.

در واقع این تحولات به ایجاد فرصت برای افرادی که در شغل های مربوط به شاخه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات فعالیت می کنند یا قصد  پیشرفت در شغل فعلی خود را دارند، کمک می کند.

بنابراین هوش مصنوعی دارای قدرت نفوذی است که در جهت ارتقا مهارت ها و عملکرد کارمندان در شغلشان گام بر می دارد.

 بخش دیگری از این داستان مسئله دیگری است و اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند با بهبود نحوه یادگیری به رونق اقتصاد کمک کند!؟

آمارها نشان می دهد، در سال ۲۰۱۸، ۲.۴ میلیون شغل مرتبط با مهندسی و فناوری در ایالات متحده آمریکا به اتمام نرسید. این میزان تقریباً معادل کل جمعیت لس آنجلس یا شیکاگو می باشد.

این مسئله کارفرمایان را در تلاش برای جذب و حفظ کارگران چه در استارت آپ ها (پروژه ای که توسط یک کارآفرین در جهت توسعه مؤثر و اعتبارسنجی یک مدل تجاری مقیاس پذیر انجام می شود)، چه در کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ با مشکلاتی مواجه کرد.

موانعی موجب عدم جذب کارمندان جدید یا عدم یادگیری و ارتقاء آن ها در مشاغل مهندسی و علوم و فناوری می شود. برای نمونه ریاضی یکی از آن ها است.  این رشته برای بسیاری از افراد که به دنبال حرفه های مهندسی هستند، به یک مانع ناامید کننده تبدیل شده است. برای دانشجویان دانشگاه مطالب ریاضی آنقدر دشوار است که یک سوم آنها در ایالات متحده در گذراندن دوره مربوط با شکست مواجه شده و دچار سرخوردگی می شوند.

البته یادگیری اصول ریاضیات و حساب برای بزرگسالان می تواند به تشدید منطق و استدلال آن ها کمک کند. علاوه بر این، درک چگونگی ارتباط حساب با سناریوهای دنیای واقعی در بسیاری از مشاغل مرتبط با ریاضیات و فناوری به سادگی امکان پذیر است.

متأسفانه، همین که فرد یادگیرنده همان سطح را با موفقیت به پایان برساند، برای او کافی است زیرا همیشه ترس از گذراندن این علوم برای او وجود دارد.

ریاضیات باید به عنوان راهی برای کمک بیشتر به افراد از جمله متخصصانی که به دنبال مشاغل محوری هستند در نظر گرفته شود.

چگونگی تغییر نحوه یادگیری کارمندان از طریق هوش مصنوعی:

ساخت ماشین‌های هوشمند که همانند انسان‌ها عمل کرده و واکنش انجام می دهند، در کمک به بهره وری داده ها و اتوماسیون فرایندها کمک می کند.

بنابراین هوش مصنوعی می تواند افراد را از موانع دشواری که یادگیری ریاضیات ایجاد می کند، دور کند. مثلا برنامه Aida Calculus که به تازگی ایجاد شده با به کار گیری و استفاده از ترکیبی بسیار پیچیده از الگوریتم های هوش مصنوعی،  تجربه یادگیری شخصی را برای اولین بار در نوع خود که بازخورد ارائه گام به گام در معادلات و سپس محتوای سفارشی می باشد،  نشان می دهد و چگونگی عملکرد علوم ریاضیات را در دنیای واقعی آشکار می سازد.

در واقع این برنامه یک برنامه کاربردی بسیار مؤثر از هوش مصنوعی بوده که با تغییر شیوه های سخت یادگیری چگونگی افزایش مهارت های ریاضی را در شکل توسعه یافته نشان می دهد.

بنابراین هدف از اینکار،  این است که هر کسی که کنجکاو نحوه اعمال ریاضی در زندگی روزمره خود است چه دانش آموز و چه بزرگسال، با تغییر یادگیری این علوم با استفاده از هوش مصنوعی، اعتماد به نفس لازم را برای مشاغل مرتبط، حتی اگر این مشاغل مستقیم از حساب استفاده نکنند، به دست آورد.

اعمال نفوذ هوش مصنوعی از طریق توسعه انسانی:


هنگامی که افراد مهارت های پیچیده ریاضی را تقویت می کنند یا حتی درک عمومی آنها از مفاهیم پایه ریاضی افزایش میابد، دنیایی از فرصت ها در انتظار آن ها است.

با نگاهی به مشاغل امریکا در میابیم که تحقیقات سال ۲۰۱۷ نشان داد که  ۵G (نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا ارتباطات سیار سلولی ) تا سال ۲۰۳۵ برابر ۲۲ میلیون شغل در سطح جهان ایجاد خواهد کرد.

همچنین وزارت کار امریکا اعلام کرده که رشته های فناوری اطلاعات موجب ایجاد ۵۰۰ هزار شغل جدید و مشاغل مربوط به امنیت اطلاعات ۳۰ درصد رشد خواهد کرد.

در واقع رشد مشاغل علوم مهندسی و فناوری فراتر از رشد کلی مشاغل دیگر در ایالات متحده است. ۶۱ درصد از آمریکایی ها احتمالاً شغل خود را به کلی تغییر می دهند. در واقع زمان خوبی است که ۶۱ درصد بتوانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را در نظر بگیرند.

گفتنی است که افراد باید نحوه یادگیری خود را به روز کرده و تغییر دهند. چه ریاضی باشد و چه موضوع دیگری.

از طرفی یادگیری هم نیاز به مطالعات مجدد زیاد دارد که کار سختی است. بنابراین استفاده از نوآوری و فناوری موجب می شود تا موضوعات سخت کمی ساده ترو تجربه یادگیری شخصی تر شود و به یک نسل از افراد کمک شود تا از هر فرصتی برای تبدیل شدن به مهندس ، تحلیلگر داده و دانشمند استفاده کنند.

کد خبر: ۴٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha