۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۲۰ درصد میوه‌های موجود در بازار رنگ مصنوعی دارند
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

۲۰ درصد میوه‌های موجود در بازار رنگ مصنوعی دارند

کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: برخی کشاورزان و واسطه‌ها برای اینکه میوه‌هایی مثل پرتقال و نارنگی را زودتر به بازار عرضه کنند و میوه شکل اصلی خودش را داشته باشد، رنگ‌آوری می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره وضعیت میوههای رنگ شده در بازار اظهار داشت: معمولا برخی کشاورزان و واسطه ها برای اینکه میوههایی مثل پرتقال و نارنگی را زودتر به بازار عرضه کنند و میوه شکل اصلی خودش را داشته باشد، رنگآوری میکنند که اصولی نیست، رنگ طبیعی نارنگی سبز و زرد است اما وقتی کاملا زرد است یعنی رنگآوری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد میوههای موجود در بازار به صورت رنگآوری شده عرضه میشوند، افزود: اکنون مرکباتی مثل پرتقال و نارنگی جزء میوههای نوبر هستند و هنوز به تولید انبوه نرسیدهاند، بنابراین وقتی کامل رنگ دارند یعنی به طور مصنوعی رنگآوری شدهاند. جهت ماندگاری نیز در برخی میوهها پارافین استفاده میشود که با شستوشو هم از بین نمیرود و از نظر وزارت بهداشت نباید مورد استفاده قرار گیرد، البته اکنون مردم نیز آگاه شده و این میوهها با استقبال کمتری مواجه میشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در ادامه درباره واردات گلابی نیز گفت: بهترین گلابی به لحاظ طعم و مزه متعلق به ایران است که بهترین نوع نیز شاهپسند و نطنزی است. تنها موز، نارگیل، آناناس و انبه مجاز به واردات هستند و واردات هر میوهای غیر از این ۴ قلم غیررسمی و قاچاق محسوب میشود که در مورد گلابی در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد وارداتی است.

کد خبر: ۴۴٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha