۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
عدم صدور فاکتور توسط میدان مرکزی میوه و تره بار؛ چالش اصلی صنف فروشندگان| مالیات کاذب می پردازیم
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران مطرح کرد:

عدم صدور فاکتور توسط میدان مرکزی میوه و تره بار؛ چالش اصلی صنف فروشندگان| مالیات کاذب می پردازیم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران با اشاره به اینکه میدان مرکزی اصولا با ما همکاری نمی کند، گفت: ۴۰ تا ۴۵ درصد به ما فاکتور نمی دهند و حتی برای ورود به میدان نیز از اعضای ما پول می گیرند!

بازار؛ گروه کشاورزی: در نشست خبری که امروز در اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران برگزار شد اسدالله کارگر گلشن آبادی رییس اتحادیه گفت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و نداشتن آفات از ابتدای سال تا به امروز هیچ کمبودی نداریم با این وجود در این حوزه با مشکلاتی داریم.

کارگر گلشن آبادی افزود: یکی از اصلی ترین گلایه های ما در خصوص مالیات است در واقع اعضای بابت این موضوع مشکل دارند محاسباتی که برای میوه فروش ها انجام می دهند بسیار زیاد است. در حقیقت مالیات اصولا باید مالیات بر درآمد باشد اما بعضا دیده می شود که از اصل پول یعنی از اصل تراکنش مالیات محاسبه می شود که درست نیست.

۴۰ تا ۴۵ درصد به ما فاکتور نمی دهند

وی ادامه داد: به عنوان مثال موز را به نرخ ۸۵هزار تومان خرید می کنیم و با هزار تومان سود به نرخ ۱۰۰هزار تومان می فروشیم. در چنین شرایطی باید از ۱۵ هزار تومان سود ما مالیات گرفته شود اما از ۱۰۰هزار تومان می گیرند! این به عبارتی مالیات کاذب است.
کارگر گلشن آبادی خاطر نشان کرد: مساله اینجا است که بعد از پیگیری های انجام شده موافقت کردند از ما ۱۴ درصد مالیات بگیرند اما از غرفه های شهرداری یک درصد مالیات می گیرند.

این مقام صنفی گفت: معضل بعدی ما «میدان مرکزی» است؛ یعنی هیچ زمانی با ما همکاری نمی کنند در حالی که در بحث سازمان این موضوع را حل کرده ایم اما در اجرا که میدان مرکزی است با ما همکاری نمی کنند در واقع در میدا مرکزی قوانین رد می شود.
وی خاطر نشان کرد: مساله اینجا است که میدان مرکزی به اعضای ما فاکتور نمی دهد به عبارت بهتر ۴۰تا ۴۵ درصد فاکتور نمی دهد. با این تفاسیر بحث عدم صدور فاکتور توسط میدان مرکزی از اصلی ترین معضلات ما در رابطه با میدان مرکزی است. ضمن اینکه برای ورود به میدان مرکزی از ما پول دریافت می گیرند که به صورت تصاعدی هم بالا می رود.

نظارت ویژه اتحادیه فروشندگان بر ۲۸۰۰ عضو خود در ایام نوروز

کارگر گلشن آبادی ادامه داد: یگی دیگر از چالش های ما مشکلات ما به میدان مرکزی بحث ساعات کاری میدان است به نحوی که بارفروشان بعدازظهر ها که اوج کار ما است بار می آورند و واسطه ها خرید می کنند و فردای آن به خرده فروشان عرضه می کنند.
در حالی که اگر ساعات کاری به نحوی باشد که بارفروش برود برای فروش بار تمام اعضای ما می توانند از خود بارفروش مستقیم خرید کنند مشکلات کمتر می شود و اعضای ما از دلال و واسطه به اجبار خرید نمی کنند.

این مقام صنفی در پایان در خصوص شرایط نظارت بر بازار میوه و تره بار در ایام نوروز نیز گفت: نظارت های سطح شهر در ایام قبل و بعد عید توسط بازرسین مدیریت و رصد می شود. به طوری که بازرس های اتحادیه از ۱۵ اسفند تا ۱۵فروردین به طور ویژه در سطح شهر هستند و بر ۲۸۰۰ اعضای ما و کلیه واحدهایی که تازه تشکیل پرونده داده اند نظارت می کنند.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha