۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو جز ایجاد فساد نتیجه‌ای ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو جز ایجاد فساد نتیجه‌ای ندارد

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد فساد و رانت در اقتصاد کشور و نابود تولید داخلی پیامد ارز دولتی است و متاسفانه نتیجه این تصمیم غیرکارشناسی این شرایط ناخوشایند بوده است.

به گزارش بازار، محمدرضا پور ابراهیمی درباره زمزمه و شایعه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت گفت: استفاده از ارز ترجیحی یا همان ارز دولتی، صحیح نبوده است و رویکرد دولت کاملا در این زمینه غیر کارشناسی بوده است زیرا این ارز به دست مردم نرسیده است و کالاهایی که با این ارز وارد بازار شده‌اند، با قیمت بازار آزاد به فروش می‌رسند.

وی افزود: وقتی ارز دولتی برای واردات در نظر گرفته می‌شود، امکان تولید با این ارز در داخل کشور فراهم نخواهد داشت زیرا قیمت تمام شده تمام کالاها از جمله دارویی به گونه‌ای است که تولید کنندگان داخلی امکان تولید با این ارز را ندارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با برشمردن مضرات ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو، تصریح کرد: ایجاد فساد و رانت در اقتصاد کشور و نابود تولید داخلی پیامد ارز دولتی است و متاسفانه نتیجه این تصمیم غیرکارشناسی این شرایط ناخوشایند بوده است.

وی درباره شیوه واردات دارو با قیمت مناسب برای مردم گفت: در حال حاضر روش‌هایی در این زمینه پیشنهاد شده است که در حال حاضر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کد خبر: ۴۴٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha