۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
نرخ ۲۱ درصدی مشارکت اقتصادی بانوان در گیلان
استاندار گیلان مطرح کرد:

نرخ ۲۱ درصدی مشارکت اقتصادی بانوان در گیلان

رشت - استاندار گیلان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان در سال گذشته، ۲۱.۳ درصد و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.

 به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با یادآوری اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال ۹۷ به میزان ۴۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور ۴۰.۵ بوده است، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان در سال گذشته ۲۱.۳ درصد بوده که میانگین کشوری آن ۱۶.۱  گزارش شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد : به یقین مهمترین مولفه نرخ بالای مشارکت اقتصادی بانوان در گیلان، روحیه و حمیت آنها، سطح آگاهی و امتیازات فرهنگی و اجتماعی آنان است که باید از این مولفه ها به درستی استفاده شود.

زارع با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی زنان در این جوامع خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تسهیلات روستایی پرداخت شده استان صرفا به بانوان ۲۴ درصد و طرح های مشارکتی بانوان و آقایان ۵۵درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده بوده است.

وی به انتصاب بانوان در مناصب مدیریتی گیلان اشاره و اضافه کرد: استان با میانگین ۲۲درصد در انتصاب بانوان، مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده به طوری که ۶۳۷ نفر از بانوان استان در رده‌های مدیریتی ارشد، میانه و پایه در حال خدمتگزاری به مردم هستند.

زارع با بیان اینکه به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته، افزود: ما نیز در استان گیلان این امر مهم را مورد توجه قرار داده و در استمرار آن تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فعالیت و اقدامات تشکل های مردم نهاد در گیلان خوب است اما در عرصه های فرهنگی و اجتماعی باید بیشتر شود و لازم است به عنوان یک سیاست از طریق دستگاه های اجرایی مرتبط، امور اجتماعی استانداری و امور بانوان و خانواده استانداری گیلان فعالیت های این حوزه تقویت شود.

استاندار گیلان به سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان اشاره و تصریح کرد: قطعا این سند به دلیل اینکه اولویت های اساسی و مهم خانواده و زنان و نیز راهکارهای عملیاتی را مشخص می کند، بسیار کارآمد بوده و به دنبال بهبود وضعیت مرکز ثقل جامعه یعنی خانواده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه اجرای اقدامات موثر و کارآمد باید فرابخشی باشد، یادآور شد: عملکرد چند دستگاه اجرایی به تنهایی موثر نیست بلکه باید بخش های دولتی، خصوصی و تشکل های مردم نهاد در کنار هم با هم افزایی نسبت به انجام امور توسعه محور گام بردارند.

کد خبر: ۴٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha