۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
۴۷ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد
مدیرکل گمرکات استان گلستان:

۴۷ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شد

اینچه برون- حسینی، مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: در شش ماهه نخست سال حدود ۷۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال ۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از گمرک اینچه برون صادر شد.

وی افزود: همچنین در شش ماهه نخست سال چهار هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از گمرک اینچه برون وارد استان شد.

مدیرکل گمرکات گلستان درآمد وصولی گمرکات استان را در شش ماهه نخست سال ۱۲۳ میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: قیاس میزان صادرات و واردات امسال با مدت مشابه سال قبل خیلی معنادار نیست.

وی توضیح داد: در سال گذشته به دلیل سیل به مدت دو ماه ارتباط ریلی و زمینی مرز اینچه برون با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه برقرار نبود و امسال هم در سه ماه نخست به دلیل شیوع کرونا صادرات و واردات از این مرز متوقف شد.

حسینی یادآور شد: مراودات تجاری از طریق ریل مرز اینچه برون از سوم تیرماه پس از چهار ماه توقف از سر گرفته شده است و خط تولید و روغن سویا مهم‌ترین اقلام وارداتی و پنیر، رب گوجه فرنگی، پلی استایرن مهم‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان به مهم‌ترین مقاصد صادرات و مبدأ واردات گلستان هم اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته ترکمنستان، عراق، افغانستان و قزاقستان مهم‌ترین مقاصد صادراتی و ترکمنستان، ترکیه و چین مهم‌ترین مبدأ واردات کالا به گلستان بوده‌اند.

کد خبر: ۴۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha