۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریالی بازار اوراق بهادار

ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریالی بازار اوراق بهادار

افزایش ۱۵.۸ درصدی شاخص کل (وزنی ارزشی) بورس در پایان معاملات یک ماهه منتهی به دی ماه بیشترین مقدار شاخص در ۱۳ ماهه اخیر است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بورس، در پایان معاملات دی ماه ۱۳۹۸ ارزش بازار اوراق بهادار شامل ارزش کل بورس تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی و بورس کالا به ۲۰،۶۹۲ هزار میلیارد ریال رسید که نشان دهنده ۱۴.۹ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در ماه قبل و ۱۱۹ درصد رشد نسبت به ارزش بازار اوراق بهادار در پایان سال ۱۳۹۷ است .   

شاخص های بازار سرمایه

با بررسی شاخص های بازار سرمایه، شاهد افزایش ۱۵.۸ درصدی شاخص کل (وزنی ارزشی) بورس اوراق بهادار در پایان معاملات یک ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۸ و رسیدن آن به مقدار ۴۰۹،۸۰۸ واحد هستیم. این بیشترین مقدار شاخص کل طی دوره ۱۳ ماهه اخیر محسوب می شود. همچنین مقدار شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان دی ماه ۱۳۹۸، ۱۲۹.۴ درصد رشد داشته است. شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران نیز در دوره یک ماه منتهی به پایان دی ماه ۱۳۹۸ با ۱۶.۳ درصد افزایش به مقدار ۵،۳۰۱ واحد و بیشترین مقدار خود طی دوره ۱۳ ماهه اخیر رسید. این در حالی است که مقدار شاخص کل (وزنی ارزشی) فرابورس ایران از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان دیماه ۱۳۹۸، ۱۳۴.۸ درصد رشد را نشان می دهد.

ارزش معاملات

به طور کلی مجموع ارزش معاملات بورس ها (بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی) در پایان دی ماه ۱۳۹۸ به ۱،۲۱۱،۵۴۰ میلیارد ریال رسید که این مقدار ۲۲.۲ درصد نسبت به دوره یک ماهه گذشته افزایش داشته است. در دی ماه سال ۱۳۹۸ شاهد بیشترین مقدار ارزش معاملات ماهانه طی دوره ۱۳ ماهه اخیر بوده ایم.

جذب و تجهیز منابع

ارزش جذب و تجهیز منابع به تفکیک سرمایه ای و بدهی از ابتدای سال تا پایان دی ماه ۱۳۹۸ به ۱،۴۴۷ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش جذب و تجهیز منابع در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، ۱،۲۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین در پایان دی ماه ۱۳۹۸، ارزش مانده اوراق بدهی منتشره در پایان دی ماه ۱۳۹۸ به ۱،۳۸۹ هزار میلیارد ریال رسید که از این مقدار ۸۳.۴ درصد اوراق با ناشر دولتی، ۱۲.۴ درصد اوراق شرکتی و ۴.۲ درصد سهم اوراق شهرداری ها است. از منظر نوع اوراق، بیشترین ارزش مانده اوراق به ترتیب مربوط به اوراق اسناد خزانه اسلامی با ۴۴.۴ درصد و اوراق منفعت با ۱۷.۵ درصد است.  

کد خبر: ۴٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha