۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
اصلاح شاخص بورس، ناشی از هیجانات است
عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار:

اصلاح شاخص بورس، ناشی از هیجانات است

سروعلیا، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه نرخ ارز، همیشه بر روی بازار سرمایه، تاثیرگذار است، گفت: اکنون نرخ ارز در مقایسه با زمانی که شاخص بورس در اوج بود، افزایش یافته است بنابراین علت اصلاح شاخص بورس، ناشی از هیجانات است.

به گزارش بازار، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: متغیرهای کلان اقتصادی از زمانی که شاخص شروع به اصلاح کرد تغییر خاصی نداشته است و حتی برخی از عوامل که بر روی بازار سرمایه تاثیر مثبت دارد افزایشی بوده است اما با این حال شاهد اصلاح شاخص در بازار سرمایه هستیم.

وی با بیان اینکه امسال رشد تولید و فروش شرکت ها نسبت به دوره مشابه پارسال، بهتر شده است، ادامه داد: در این بازار باید کمی صبر کنیم و تحت تاثیر رفتار هیجانی قرار نگیریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نرخ ارز، همیشه بر روی بازار سرمایه، تاثیرگذار است، افزود: اکنون نرخ ارز در مقایسه با زمانی که شاخص بورس در اوج بود، افزایش یافته است بنابراین علت اصلاح شاخص بورس، ناشی از هیجانات است.

وی گفت: سهام خزانه، اوراق تبعی فروش و بازارگردانی و بازار سازی از جمله اقداماتی است که از حدود دو هفته پیش مطرح شده است و ارکان بازار سرمایه از جمله شرکت بورس، فرابورس و سازمان بورس ملزم هستند تا شرکت ها را به اجرای این اقدامات، متعهد کنند.

ابراهیمی افزود: اکنون ۲۲ ناشر داریم که اوراق تبعی فروش یا همان بیمه سهام را بر روی سهام خود منتشر کرده اند و استقبال خوبی شده است.

او اضافه کرد: ناشری که معتقد است سهام شرکتش می ارزد از ابزار اوراق تبعی فروش برای بیمه کردن سهام خود استفاده می کند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ۱۰ شرکت برای سهام خزانه متقاضی داریم که سه شرکت بزرگ، این اوراق را منتشر و از این ابزار استفاده کردند و پیگیر بقیه آنها هستیم.

ابراهیمی سروعلیا گفت: شرکت بورس تهران تا دهم همین ماه به شرکت ها اجازه داده است تا قرارداد بازار گردانی را نهایی کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ضمانت اجراهایی هم برای اجرای این مصوبه از جمله تذکر، اخطار، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی هیئت مدیره، سلب صلاحیت و لغو پذیرش در نظر گرفته شده است.

وی درباره معاملات الگوریتمی هم گفت: ممکن است معامله گران در معاملات الگوریتمی در جاهایی توسط ابزارهای خود در سرخط خرید یا فروش قرار بگیرند به همین علت، این معاملات را برای مدت کوتاهی متوقف کردیم اما در آینده نزدیک آن را به بازار بر می گردانیم.

کد خبر: ۴۴٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha