۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
ذخایر معدنی مازندران یک میلیارد تن برآورد می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

ذخایر معدنی مازندران یک میلیارد تن برآورد می‌شود

آمل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، میزان ذخایر قطعی معدنی را در استان بیش از یک میلیارد تن برآورد کرد.

حسینقلی قوانلو با اشاره به اینکه مازندران از استان های غنی در حوزه معدنی به شمار می رود، شمار معادن استان را ۱۴۸ واحد فعال اعلام کرد و گفت: این درحالی است که ۲۵۶ پروانه بهره برداری واحدهای معدنی صادر شده است.

وی میزان استخراج مواد معدنی در مازندران را ۲۲.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: فلورین ۲۵۰ هزار تن، زغال سنگ ۷۵۰ هزار تن و شن و ماسه ۲۰ میلیون تن در استان استخراج می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان ذخایر قطعی معادن استان را طبق عملیاتی اکتشافی حدود یک میلیارد تن بیان کرد و گفت: در حال حاضر درصد کمی از ظرفیت های معدنی استان استخراج و فراوری می شود و این درحالی که مازندران در حوزه فرآورده های معدنی نظیر فلورین، سنگ های تزئینی و زغال سنگ رتبه های برتر را در کشور دارد.

قوانلو با عنوان اینکه یکی از دلایل پیشرفت مازندران وجود معادن غنی است، تصریح کرد: مازندران با داشتن ۵۰ معدن از ۲۰۰ معدن زغال سنگ کشور، بیشترین میزان معادن زغال سنگ را به خود اختصاص داده است.

وی شمار اشتغال ایجاد شده در حوزه معدنی را بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر برشمرد و گفت: در استان مازندران ۱۴ معدن فلورین وجود دارد و از نظر ذخایر فلورین دومین استان کشور هستیم و بیش از دو میلیون تن ذخیره فلورین در استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار تن سنگ فلورین در استان استخراج می شود، گفت: این مواد معدنی به صورت خام از استان خارج می شود و باید برای فرآوری و صنایع تبدیلی آن برنامه ریزی کرد.

کد خبر: ۴٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha