۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
قطعات باقی مانده در گمرک با ارز متقاضی ترخیص می‌ شود
مدیر کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قطعات باقی مانده در گمرک با ارز متقاضی ترخیص می‌ شود

پرهام فر، مدیر کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ترخیص قطعات خودرو باقی مانده در گمرک با ارز متقاضی خبر داد.

بازار؛ گروه خودرو: امیرمحمد پرهام نفر، مدیر کل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور اظهار داشت: کشف کالاهای قاچاق در حوزه لوازم یدکی خودرو در سال ۹۷ به میزان یک هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال و سال گذشته ۴ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال بوده است که رشد ۶۳ درصدی نشان می دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه بررسی‌ها حاکی است در سال گذشته در حوزه لوازم یدکی خودرو، کسری ۲.۴ میلیارد دلاری وجود داشته که ناشی از شکاف عرضه و تقاضا است، افزود: تنها یک اتفاق مثبت در حوزه تولید می تواند کاهش کالای قاچاق در این حوزه را به دنبال داشته باشد که از سال ۹۷ به بعد به دلیل محدودیت‌های ارزی و ممنوعیت‌های وارداتی رشد چشمگیری داشته است.

پرهام فر با اشاره به اینکه برآوردهای سال ۹۷ نشان می دهد نیاز بازار لوازم یدکی خودرو حدود ۸.۱ میلیارد دلار است که بیش از ۶.۵ میلیارد دلار آن برای تامین لوازم یدکی و بقیه برای بحث تولید بوده است، اضافه کرد: در  سفر روز شنبه معاون اول رئیس جمهوری به استان هرمزگان مقرر شد رسوبات گمرکی و قطعات خودروی باقی مانده در گمرک که منتظر تخصیص ارز بودند، با ارز متقاضی ترخیص شود که شامل همه مواد اولیه تولید و قطعات مورد نیاز در خطوط تولید خودروسازان می شود.

وی ادامه داد: با تلاش‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون ۱۷ ردیف تعرفه در حوزه لوازم یدکی خودرو تعریف شده که ۱۹ هزار و ۵۰۰ شناسه کالا را شامل می شود.

کد خبر: ۴۴٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha