۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
چه سوالاتی در اولین مناظره مطرح می‌شود؟/ بایدن آماده حملات ترامپ شده است
روزنامه آلمانی عنوان کرد

چه سوالاتی در اولین مناظره مطرح می‌شود؟/ بایدن آماده حملات ترامپ شده است

یک روزنامه آلمانی در تحلیلی نوشت مناظره های تلویزیونی در هر مبارزه انتخاباتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و می توانند نقش تعیین کننده در دستیابی به نتیجه نهایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل، پیش از آغاز رویداد بزرگ رسانه ای میان رئیس جمهور امریکا و جو بایدن، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات، دونالد ترامپ به توصیه کارشناسان مبنی بر آماده سازی برای اولین دور از سه مناظره تلویزیونی با بایدن در آرامش به سر برده و به تفریحات خود مشغول بوده است.

 جولیان شویبله، نویسنده این روزنامه آلمانی همچنین اظهار کرد که رئیس جمهور فعلی امریکا در نظرسنجی ها از قافله عقب نمانده و برخلاف بایدن، خود را مجبور نکرده تا در مبارزات مقدماتی جنجالی با مناظره های بی شمار شرکت کند.

فیلیپ هارولد، استاد علوم سیاسی دانشگاه رابرت موریس در پیتسبورگ، می گوید: مناظره های تلویزیونی در هر مبارزه انتخاباتی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و می توانند نقش تعیین کننده ای در دستیابی به نتیجه نهایی داشته باشند. مناظره های امسال به احتمال زیاد مهم ترین مناظرات در تاریخ دوئل های تلویزیونی خواهند بود.

از نظر هارولد، علت این امر، شیوه برگزاری مبارزات انتخاباتی در دوران پاندمی است. بایدن فقط در چند برنامه کنترل شده حضور یافته و به ندرت مصاحبه می کند. در همین حال، ترامپ همانند سال ۲۰۱۶ اجتماعات و سخنرانی هایی را برگزار کرده است.

 تاگس اشپیگل همچنین نوشت: ده ها میلیون آمریکایی مناظره این دو نفر را شامگاه سه شنبه که در کلیولند ایالت اوهایو برگزار خواهد شد، تماشا خواهند کرد. مناظره سه شنبه (ساعت ۹ شب به وقت محلی) بسیار آرامتر از آنچه که آمریکایی ها در گذشته بدان عادت داشتند، خواهد بود. فقط تعداد کمی از بینندگان مجاز به تماشای مناظره ۹۰ دقیقه ای توسط کریس والاس مجری برنامه «فاکس نیوز در یکشنبه»به صورت زنده خواهند بود.

در این مناظره، طی شش دوره ۱۵ دقیقه ای به شش موضوع پرداخته خواهد شد: دادگاه عالی و به ویژه جانشین قاضی لیبرال روت بادر گینسبورگ، کووید ۱۹، اقتصاد، نژادپرستی و خشونت در شهرها، سوابق سیاسی ترامپ و بایدن و همچنین صداقت و صحت انتخابات.

والاس سوالات را خواهد پرسید و داوطلبان دو دقیقه فرصت پاسخ دادن داشته و سپس می توانند به یکدیگر هم پاسخ دهند. صحت سخنان آنها در حین پخش توسط ناظر بررسی نمی شود.

با توجه به این که آمریکایی ها تقریبا هر روز رئیس جمهور خود را می بینند، تمرکز اصلی و بیشتر فشارها بر رقیب وی خواهد بود.

ترامپ همچنین بار دیگر دست به حملات شخصی علیه بایدن خواهد زد در حالی که بایدن پیشتر اعلام کرده بود آماده چنین حملاتی است.

جو بایدن در روز شنبه در مصاحبه ای با شبکه ام اس ان بی سی گفت: رئیس جمهور نمی داند چگونه در مورد واقعیت ها بحث کند. او از سیاست خارجی و سیاست داخلی چیز زیادی نمی داند. از این رو، عمدتا به طرح حملات شخصی و دروغ خواهد پرداخت.

کد خبر: ۴۴٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha