۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
جزئیات اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا در کشور
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد

جزئیات اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا در کشور

گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولویت دریافت واکسن برای کارکنان مراکز بیمارستانی و همچنین زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص است.

به گزارش بازار به نقل از وبدا، محمد مهدی گویا با بیان این که اولویت دریافت واکسن برای افراد یادشده است که با تعیین اولویت و زمانبندی اقدام می‌شود، افزود: نکته مهم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری کرونا ویروس جدید در حین دریافت واکسن آنفلوانزاست که در صورت رعایت نکردن حتی می‌تواند سبب گسترش خطر انتشار کرونا شود لذا انتظار می‌رود افرادی که جزو گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا هستند به صورت تلفنی با مراکز بهداشتی هماهنگی قبلی انجام دهند و ضمن اخذ نوبت، مراجعه کنند تا در زمان مراجعه از خدمات سریعتر، اتلاف وقت کمتر و همچنین بدون تجمع و ازدحام بهره‌مند شوند.

وی گفت: در روز شنبه ۵ مهر حدود نیمی از مقدار تعیین شده (تخصیص ۱.۵ میلیون دز واکسن آنفلوانزا) به معاونت بهداشت وزارت بهداشت تحویل داده که بلافاصله با هماهنگی قبلی، توزیع در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شد.

گویا افزود: روند تحویل واکسن به سردخانه مرکزی واکسن در روز ۶ و ۷ مهر نیز ادامه داشته است و به همین شکل توزیع به استان‌ها و شهرستان‌ها استمرار خواهد داشت.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین گفت: با توجه به بُعد مسافت و تعدد مراکز و واحدهای عملیاتی، توزیع واکسن در کشور طبعا زمانبر بوده که با تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه‌های بهداشتی کشور در حال انجام است و ارائه خدمات واکسیناسیون در تعدادی از مراکز از شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ مهر آغاز شده است و با توجه به روند توزیع قطعا از امروز ۷ مهر در تمام واحدهای عملیاتی واکسیناسیون برای گروه‌های اولویت دار اعلامی انجام خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha