۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
روند تشکیل تعاونی‌های البرز رو به رشد و صعودی است
طی ۳ سال گذشته؛

روند تشکیل تعاونی‌های البرز رو به رشد و صعودی است

کرج- فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی البرز با بیان اینکه در استان یک هزار و ۸۵ تعاونی فعال در حوزه های مختلف داریم، گفت: روند تشکیل تعاونی ها در سه سال گذشته رو به رشد و صعودی بوده است.

حسین فلاح نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علاوه بر حمایت از تعاونی هایی که از قبل در حوزه خدماتی، تولیدی و کشاورزی شکل گرفته اند، رویکرد جدید وزارتخانه در راستای توسعه کمی و کیفی تعاونی های دانش بنیان است.

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی استان البرز با اشاره به تفاهمنامه ای که اخیرا" بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان مبنی بر حمایت از جوانان شکل گرفته گفت: مراحل نهایی این تفاهمنامه در حال انجام است و قصد داریم با دادن تسهیلات به تعاونی هایی که توسط جوانان تشکیل می شود به اشتغال آنها کمک کنیم.

فلاح نژاد با اشاره به اینکه وزارت کار بسته های حمایتی ویژه ای مخصوص تعاونی ها رونمایی می کند، اظهار کرد: در قانون اساسی سه بخش برای محور اقتصادی داریم. بخش دولتی، خصوصی و تعاونی ها که مقرر بوده بخش تعاون سهم ۲۵ درصدی در حوزه اقتصاد داشته باشد، اما این امر متاسفانه در کل کشور محقق نشده و سهم بخش تعاون در اقتصاد خیلی کمتر از میزان تعیین شده است و یکی از سیاست های وزارتخانه حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی هاست تا به چشم انداز و تحقق ۲۵ درصدی برسد.

باید مدیریت تعاونی ها به مردم سپرده شود
مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی استان البرز گفت: به واسطه اینکه فلسفه تعاونی ها مردمی شدن اقتصاد است، باید مدیریت آن به مردم سپرده شود، به همین دلیل وزارتخانه حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی ها را از اولویت های کاری قرار داده است.

وی با اشاره به نقش و تاثیر تعاونی ها در دوران مختلف گفت: در دوران کرونا، بسیاری از تعاونی ها با تغییر فعالیت و عملکرد خود برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده اقدام کردند و توانستند بحران و کمبود ماسک را برطرف کنند و دوباره به فعالیت خود برگشتند.  

مدیرکل تعاون، کار و راه اجتماعی استان البرز اضافه کرد: تعاونی ها در بخش های مختلف اعم از توزیع کالاهای اساسی تعاونی های مصرف و تولید و غیره همیشه در خدمت مردم بودند. به عنوان مثال بسیاری افراد که با حقوق خود امکان خانه دار شدن نداشتند، تحت فعالیت تعاونی های مسکن خانه دار شدند.

فلاح نژاد اظهار کرد: هر چند که تعداد محدودی از تعاونی های مسکن مشکل دار، خدمات تعاونی ها را کمرنگ کردند، اما بیش از ۹۰ درصد تعاونی های مسکن بدون مشکل بودند و افراد بسیاری توسط این تعاونی ها صاحب خانه شدند.

کد خبر: ۴۴٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha