۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
جزئیات طرح تامین کالای اساسی/ هر کس هر چه نداشته، دیگر نمی‌تواند آن را داشته باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد:

جزئیات طرح تامین کالای اساسی/ هر کس هر چه نداشته، دیگر نمی‌تواند آن را داشته باشد

مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح تامین کالا های اساسی مردم در مجلس گفت: قرار است ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کشور اختصاص یابد تا قدرت خریدی برای آنها ایجاد کند.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه در حال حاضر عمده مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند، گفت: بنده چندین بار این نکته را گوشزد کرده‌ام که مسئولین اجرایی شرایطی را پیش آورده‌اند که هر کسی هر چه نداشته، دیگر نمی‌تواند آن را داشته باشد.

وی تاکید کرد: وقتی تورم بالا می‌رود اقشاری که حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند بیش از پیش متضرر خواهند شد لذا توجه  مجلس باید به اقشار کم درآمد و اقشاری که درآمد ثابت دارند باشد چرا که رشد تورم می تواند درآمد ثابت آنها را ببلعد.

مصری با اشاره به تلاش‌های مجلس پیرو تهیه طرح تامین کالای اساسی مایحتاج مردم گفت: دو فوریت این طرح ابتدا در کمیسیون تصویب شد و نهایتا دیروز با موافقت نمایندگان در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

این نماینده مجلس گفت: پیرو این طرح قرار است از تبصره ۱۴ و بند (و) تبصره ۲ قانون بودجه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین کالای اساسی اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: قرار است این ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ میلیون نفر از اقشار کشور اختصاص یابد تا قدرت خریدی برای آنها ایجاد کند.

وی گفت: ۳۰ میلیون نفر از این ۶۰ میلیون نفر کسانی هستند که دریافتی حداقلی دارند، این افراد که شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بهزیستی می باشند، سرانه دریافتی شان ۱۲۰ هزار تومان در هر مرحله از اجرای این طرح خواهد بود که برای یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان محاسبه می شود. این طرح تاپایان سال در ۳ مرحله انجام خواهد شد.

کد خبر: ۴۴٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha