۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
آغاز برداشت آلو از باغ‌های بهار/۳۲۰۰ تن محصول برداشت می‌شود
مدیر جهادکشاورزی بهار خبر داد:

آغاز برداشت آلو از باغ‌های بهار/۳۲۰۰ تن محصول برداشت می‌شود

همدان - اکبری؛ مدیر جهادکشاورزی بهار از آغاز برداشت آلو از باغ‌های شهرستان بهار خبر داد و گفت: امسال سه هزار و ۲۵۶ تن آلو از باغات زیرکشت شهرستان بهار برداشت می شود.

عبدالحسین اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز برداشت آلو از باغ‌های شهرستان بهار خبر داد و گفت: ۴۶۰ هکتار از باغ‌های بهار زیر کشت آلو است.

وی با بیان اینکه از این میزان ۳۷۰ هکتار سطح زیرکشت بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود سه هزار و ۲۵۶ تن انواع آلو همچون آلو بخارا برداشت شود، افزود: بهار از شهرستان‌های مستعد برای برداشت میوه‌های هسته‌دار از جمله میوه آلو است.

مدیر جهادکشاورزی بهار در ادامه به میانگین تولید آلو در این شهرستان اشاره کرد و افزود: میانگین تولید آلو در شهرستان بهار هشت هزار و ۸۰۰ کیلو در هکتار است و شهرستان بهار از نظر میزان تولید رتبه دوم را در استان همدان داراست.

وی با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مبارزه به‌موقع با آفات و بیماری‌های محصولات باغی به‌منظور افزایش تولید محصول، توصیه کرد: باغداران در کاشت آلو از ارقام پرمحصول، خوش‌پوست و همچنین پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها و تنش‌های محیطی استفاده و در زمان کاشت نهال از زیر خاک رفتن پیوندک جلوگیری کنند.

کد خبر: ۴۴٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha