۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مشکلی در زمینه واگذاری زمین برای احداث هتل در کرمان نیست
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

مشکلی در زمینه واگذاری زمین برای احداث هتل در کرمان نیست

کرمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر نیاز به مشارکت بخش خصوصی در ایجاد زیرساختهای گردشگری به ویژه هتل گفت: مشکل زمین برای احداث هتل نیز رفع شده و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون فعالی، پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجدید میثاق فعالان گردشگری استان کرمان با سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: استان کرمان از ظرفیت های گردشگری بسیاری برخوردار است و جاذبه های تاریخی و طبیعی موجود در این شهرستان، ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه ایجاد کرده اما اکنون با وجود حاج قاسم در گلزار شهدای کرمان، ظرفیت گردشگری مذهبی نیز به این استان اضافه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های جدی که این ویروس به صنعت گردشگری وارد کرد، افزود: در تمام نقاط کشور، فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری خسارت‌های جدی دیدند که استان کرمان نیز از آن مستثنی نیست.

فعالی با اشاره به اهمیت موضوع سفر بیان کرد: اکنون شرایط به نحوی است که نمی توان سفر و گردشگری را در سبد خانواده ها ببینیم.

وی همچنین با تاکید بر نیاز به ایده های نو در حوزه گردشگری تاکید کرد: تفکر سنتی فعلی جوابگوی صنعت گردشگری نیست و لازم است از ایده های نو و خلاقانه و مهندسی شده در این زمینه استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد بر لزوم تقویت زیرساختهای گردشگری در کرمان تاکید کرد و گفت: اکنون زیرساختهایی نظیر مراکز اقامتی پاسخگوی نیاز کرمان نیست و با توجه به اینکه کرمان مهد راه اندازی اقامتگاه های بومگردی است، نیاز است این اقامتگاه‌ها توسعه یابند.

فعالی تصریح کرد: استفاده از منابع دولتی به تنهایی در ایجاد زیرساختهای گردشگری کافی نیست و باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز استفاده کنیم به ویژه در زمینه احداث هتل و خوشبختانه مشکلی برای واگذاری زمین برای احداث هتل نیز وجود ندارد.

وی از ساخت چهار هتل در کرمان خبر داد و گفت: دو مورد از این هتل ها در دهه فجر به بهره برداری می رسند و هتل های کپری احداث شده در شهداد و منوجان نیز بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان امسال بهره برداری خواهند شد.

کد خبر: ۴۴٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha