۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
یک میلیارد مترمکعب گاز در کردستان مصرف شد
مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

یک میلیارد مترمکعب گاز در کردستان مصرف شد

کردستان- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه یک میلیارد و ۷۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف در استان مصرف شده است.

به گزارش بازار، احمد فعله گری صبح یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل شرکت گاز کردستان برگزار شد، اظهار داشت: سالانه بیش از سه میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف استان مصرف می شود. 

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ نسبت به ۹۷ میزان مصرف گاز در استان ۳.۶ درصد افزایش یافت، اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه هم یک میلیارد و ۷۱ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از مجموع کل مصرف گاز استان ۳۹۸ میلیون مترمکعب مربوط به بخش خانگی، ۶۰۶ میلیون مترمکعب بخش صنعت و نیروگاه و ۲۴ میلیون مترمکعب هم مربوط به بخش کشاورزی است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۴۳۱ کیلومتر خط انتقال گاز در استان اجرا شده است، گفت: از سال ۹۸ تاکنون هم بیش از ۱۱ هزار کیومتر لوله گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه بیش از ۱۵۸ هزار علمک شهری در استان نصب شده است، یادآور شد: تعداد علمک نصب شده در روستاهای استان بیش از ۱۱۸ هزار علمک است. 

فعله گری اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ و ۸۹۰ مشترک جدید و امسال هم شش هزار و ۳۵۶ مشترک جدید به تعداد مشترکان گاز استان اضافه شده است. 

وی تعداد مشترکان شهری و روستایی گاز کردستان در بخش های مختلف را ۵۴۳ هزار و ۸۵۱ مشترک اعلام کرد و گفت: هفته دولت و دفاع مقدس سال جاری ۳۸ روستای جدید در استان به شبکه گاز متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: تعداد روستاهای برخوردار از گاز در استان به یک هزار و ۳۳۴ روستا رسیده است.

فعله گری اظهار داشت: گازرسانی به ۹۱ روستا در دست اقدام و ۱۳ روستا هم در مرحله انتخاب پیمانکار و ۳۶ روستا هم مطالعه گازرسانی به آن انجام شده است. 

کد خبر: ۴۳٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha