۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
۳۳ طرح کشاورزی با هدفگذاری جهش تولید در استان همدان در دست اجرا است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

۳۳ طرح کشاورزی با هدفگذاری جهش تولید در استان همدان در دست اجرا است

همدان - رضوانی جلال؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۳۳ طرح کشاورزی با هدفگذاری جهش تولید در استان همدان در دست اجرا است.

منصور رضوانی‌جلال در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت‌های مختلف بخش کشاورزی در استان همدان و موفقیت‌های این استان در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور، گفت: سرانه زمین کشاورزی به ازای هر بهره‌بردار فعال در عرصه‌های زراعی و باغی استان همدان ۹.۵ هکتار است در حالی که این سرانه در سطح کشور ۴.۹ هکتار است.

وی گفت: استان همدان در تولید چند محصول کشاورزی از جمله سیب‌زمینی، گردو و سیر رتبه نخست کشوری، انگور رتبه دوم، یونجه رتبه سوم، جو و گیاهان دارویی رتبه چهارم و چغندرقند رتبه پنجم را دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان به تدوین سند راهبردی توسعه استان همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده اجرای هفت مجتمع گلخانه‌ای با ظرفیت ۵۹۸ هکتار مدنظر قرار گرفته است.

وی اشتغال پیش‌بینی شده این مجتمع‌های گلخانه‌ای را دو هزار و ۵۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۳ طرح صنعتی گلخانه‌ای نیز با ظرفیت ۸۱ هکتار و اشتغالزایی برای ۷۷۰ نفر در دست اجرا است.

رضوانی جلال از در دست اجرا بودن سه طرح صنعتی دامداری توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ظرفیت ۱۸ هزار راس دام مولد و اشتغالزایی ۳۶۰ نفر خبر داد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: شش طرح صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۳۴۰ هزار تُن و اشتغال ۵۰۸ نفر و چهار طرح در حوزه دام و طیور با اشتغالزایی ۱۹۰ نفر و در مجموع ۳۳ طرح در راستای جهش تولید در استان همدان پیش‌بینی شده و در دست اجرا است.

کد خبر: ۴۳٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha