۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه
دی‌ماه امسال انجام می‌شود؛

انتقال ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب در دی ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فضای سبز تبریز با اشاره به آغاز نهضت توسعه فضای سبز از دو سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه در این دو سال اقدامات بسیار خوبی توسط شهرداری تبریز انجام شده و نقشه‌های مورد نیاز در این بخش به‌روزرسانی شده است.

وی با تاکید بر حساسیت و تلاش همه دستگاه‌های مسوول برای حفظ فضای سبز و جلوگیری از تغییر کاربری آنها، افزود: در گذشته‌ای نه چندان دور، صدها باغ شناسنامه‌دار در تبریز وجود داشت که بسیاری از آنها در سایه غفلت و بی‌توجهی، نابود شده است.

پورمحمدی با اشاره به طرح شهرداری تبریز برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، یادآور شد: این طرح، نقش مهمی در کاهش استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند قنات‌ها و چاه‌ها خواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: طرح آبیاری فضای سبز با پساب، باید با دقت و توجه ویژه تمامی دستگاه‌های مسوول مورد بررسی قرار گرفته و طرح اجرایی آن تا دو هفته آینده در یک کمیته فنی و اجرایی متشکل از شهرداری، شرکت آب و فاضلاب، شرکت آب منطقه‌ای، استانداری و فرمانداری نهایی شود.

وی با بیان اینکه بحران کم آبی، جدی است و باید به فکر تأمین منابع پایدار آبی در استان باشیم، متذکر شد: شیوع بیماری کرونا و حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باعث شد که میزان مصرف آب خانگی در تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره و تصریح کرد: ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب در دی‌ماه امسال از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

پورمحمدی افزود: با انتقال این مقدار آب به دریاچه ارومیه، بخش اعظمی از آب مورد نیاز برای تثبیت و احیای دریاچه، تامین می‌شود و در آینده نه چندان دور، نیاز دریاچه به انتقال پساب، کاهش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۳٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha