۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
تولید سالانه ۴۲۰۰ تُن گیاه دارویی در استان مرکزی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خبر داد

تولید سالانه ۴۲۰۰ تُن گیاه دارویی در استان مرکزی

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: سالانه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تُن گیاه دارویی در استان مرکزی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید فرخی ظهر شنبه در کارگروه گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی که با حضور مدیران کل و مسئولین مربوطه در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: این استان در خصوص تولید و کشت گیاهان دارویی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است گفت: در این استان ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعالیت دارند.

فرخی عنوان داشت: گیاهانی مثل گل محمدی، زعفران، زیره سبز، اسطوخودوس، نعناع فلفلی، رز ماری، خاکشیر و ... از عمده گیاهان داروئی تولید شده در استان مرکزی بوده است و کم آب بر بودن، صادرات محور بودن، امکان کشت دیم، درآمد زیاد و اشتغال بالا از مزیت های کشت گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی  بیان داشت: دو هزار و ٤٠٠ تن گل محمدی ، یک هزار کیلوگرم زعفران و یک هزار و ٨٠٠ تن انواع گیاه دارویی سالانه در بیش از ٣ هزار و ٣٠٠ هکتار سطح زیر کشت استان مرکزی تولید می شود و در سال جاری حدود یکهزار هکتار به سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اضافه شده است.

کد خبر: ۴۳٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha